וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: העלאת מחירי הלחם - אכזריות של הממשלה

רותי סיני

1.11.2005 / 7:32

מחירי הלחם יעלו הבוקר בשיעור של 6.57% בממוצע; שאול יהלום: "מדובר בממשלה אכזרית שנלחמת בעוני רק כמס שפתיים"; יו"ר המפד"ל זבולון אורלב, הודיע שסיעתו תגיש הצעת אי אמון בממשלה



מאת רותי סיני ו-TheMarker



ועדת המחירים הבין-משרדית של משרדי התמ"ת והאוצר אישרה אתמול צו להעלאת מחיר הלחם ב-6.57% בממוצע החל מהיום. ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה גינו את החלטת הממשלה להעלות את מחירי הלחם ואמרו כי מדובר באכזריות.



המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת, צביה דורי, אמרה כי ההעלאה היתה חיונית בשל ההתייקרות הגדולה במחירי הדלקים בשיעור של 131%. עוד מסבירה דורי, כי לכך נוספו עליות במחירי שכר העבודה ומדדים שונים (תפוקת התעשייה, מחירים לצרכן) בשיעורים שבין 2.8% ל-7.3% והשפיעו על ההתייקרות הנוכחית. ההתייקרות האחרונה של הלחמים היתה בפברואר 2004.



הוועדה גם המליצה על הכנסת קמח חיטה כשר לפסח לאפיית מצות ושאר דברי מאפה לפסח, לפיקוח מחירים. דורי מסבירה כי הוחלט על החלת הפיקוח בעקבות פניית יצרני המצות שהתלוננו על ניצול כוח מונופוליסטי של טחנת קמח יפו, שהינה היחידה הטוחנת קמח כשר לפסח. טחנת יפו הוכרזה לפני כמה חדשים כמונופולין על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים.



יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, הודיע שסיעתו תגיש הצעת אי אמון בממשלה. לדבריו, העלאת מחירי הלחם באמתלה של עליית מחירי הדלק היא החלטה "אטומה ומטומטמת" שכן מחירי הדלק יורדים ב-10%". יו"ר סיעת המפד"ל בכנסת, ח"כ שאול יהלום, אמר כי "במצב שישנם מיליון וחצי איש מתחת לקו העוני העלאת מחירי הלחחם מוכיחה שמדובר בממשלה אכזרית שנלחמת בעוני רק כמס שפתיים".



ח"כ יולי תמיר (עבודה) אמרה כי: "רק ממשלה אכזרית שמזרימה 9 מיליארד שקל לכיס עשירי המדינה מעלה את מחירי הלחם. מפלגת העבודה לא יכולה לגלגל את עיניה לשמיים ולהתנער מאחריות למדיניות הממשלה שבה היא שותפה". סגנית השר, אורית נוקד (עבודה), אמרה כי מדובר בשערוריה וגזלת כבשת הרש של השכבות החלשות.



מחירי הלחם החדשים לצרכן כולל 16.5% מע"מ



לחם אחיד 750 גרם - עלה 3.25 שקלים, ומחירו החדש - 3.45 שקלים.
לחם לבן 750 גרם - עלה 3.25 שקלים, ומחירו החדש - 3.45 שקלים.
חלה או מאפה שמרים 500 גרם - עלה 3.55 שקלים, ומחירו החדש 3.80 שקלים.
לחם אחיד פרוס וארוז 750 גרם - עלה 4.90 שקלים, ומחירו החדש 5.20 שקלים.
לחם לבן פרוס וארוז 500 גרם - עלה 4.35 שקלים, ומחירו החדש 4.65 שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully