וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פאלם נסקה ב-16% לאחר שפירסמה תחזית אופטימית לעתיד

יהודה שויצר

27.6.2001 / 23:36

אמזון עלתה ב-6% על רקע דו"ח מעודד על מכירות באינטרנט; יצרנית השבבים Xilinx השילה 9% לאחר שפירסמה אזהרת רווח

"תקופת ההמתנה", כך ניתן לכנות את המחצית הראשונה של יום המסחר, עת הסוחרים המתינו להודעת הבנק הפדרלי על הריבית. עד פרסום ההודעה נסחרו המניות במחזורים נמוכים, אך עם פרסום ההודעה החל השוק להתעורר. הנאסד"ק שעבר לירידה עם ההודעה על קיצוץ הריבית ברבע אחוז, עלה לקראת תום המסחר ונסגר בעלייה של 0.5%. הדאו ג'ונס איבד 0.36%.

הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את ריבית הבסיס הערב ברבע נקודות האחוז, בהתאם למרבית התחזיות, לרמה של 3.75% - הרמה הנמוכה מזה יותר משבע שנים. הורדת הריבית, השישית במספר מתחילת השנה, הגיעה על רקע שטף הנתונים על מימדי ההאטה בכלכלת ארה"ב.

בהודעה ציין נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, כי החולשה בכלכלת ארה"ב נמשכת, ומנגד אין סכנה מוחשית להתגברות האינפלציה. הנגיד רמז גם כי הוא לא שולל הורדה נוספת של הריבית בעתיד, אם החולשה תימשך.

קיצוצים בענף ציוד התקשורת

חברת הטלפוניה האמריקאית ספרינט (סימול FON) שלחה שני גלגלי הצלה ליצרניות ציוד הטלקום לוסנט ונורטל . החברה חתמה עם כל אחת מהחברות על הסכם להספקת ציוד סלולר לרשתות 3G לשלוש שנים בהיקף של מיליארד דולר. ההסכם הזה אמור לצייד את ספרינט ברשתות סלולר של הדור השלישי. למרות החוזה "השמן" הסוחרים הובילו את לוסנט לירידה של 2.2% על רקע הודעת החברה על קיצוצים נוספים של 10,000 משרות. נורטל מנגד התחזקה ב-0.8%.

אלקטל (סימול ALA), שהודיעה היום על סגירת רוב מפעליה באירופה בהתאם לתוכניתה לצמצם את פעילויות הייצור, ירדה ב-2.2%. חברת JDS יוניפייז (סימול JDSU) איבדה 0.8% לאחר שהודיעה כי היא תקצץ יותר מ-5,000 משרות, עליהן היא הודיעה קודם לכן.

יצרנית מחשבי כף היד פאלם (סימול PALM) נסקה ב-16% לאחר שהודיעה כי תעבור לרווח ברבעון הרביעי של השנה ופירסמה תחזית אופטימית לשוק מחשבי כף היד. החברה פירסמה אתמול תוצאות רבעוניות טובות במקצת מהתחזיות. החברה דיווחה על הפסד של 153.6 מיליון דולר, 16 סנט למניה, לעומת תחזיותיה להפסד של 170-190 מיליון דולר או 19 סנט למניה. ההערכות האופטימיות של פאלם מעודדות גם את משקיעי הנדספרינג (סימול HAND) אשר זינקה ב-18.3%.

מניית 3COM (סימול COMS), לשעבר החברה האם של פאלם, ירדה ב-4.5% לאחר שדיווחה על הפסד גבוה מהצפוי ברבעון הכספים שהסתיים ב-1 ביוני.

מניות האינטרנט חגגו

מניות האינטרנט המריאו היום על כנפי סקר מעודד הטוען כי צרכנים אמריקאים יוציאו כ-10 מיליארד דולר ברכישות דרך האינטרנט בשלושת החודשים הקרובים. מהסקר של AC נילסן ויאהו עולה כי כ-42% מגולשי האינטרנט האמריקאים מתכוונים לבצע רכישות דרך הרשת. קמעונאית האינטרנט הגדולה אמזון עלתה ב-6%, eBay (אי.ביי) רשמה עלייה של 0.3% ומניית חברת פרסום האינטרנט דאבל קליק עלתה ב-2.1%.

יצרנית השבבים Xilinx (סימול XLNX) השילה 9% מערכה, לאחר שפירסמה אתמול אזהרת רווח לפיה יירדו הכנסות החברה ב-32% לעומת השנה הקודמת.

אנליסט גולדמן סאקס, ריצ'ארד סימון, הוציא את מניית חברת המדיה הגדולה וולט דיסני (סימול DIS) מרשימת המניות המומלצות של החברה. סימון גם קיצץ את תחזית הרווח וההכנסות של דיסני לשנת 2002 על רקע הערכה כי החולשה בהכנסות מפרסום תימשך. למרות הדו"ח הקשה על החברה ירדה מניית דיסני בשיעור מתון של 0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully