וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 0.5%

עומר שרביט

1.11.2005 / 17:23

שיכון ובינוי ירדה ביותר מ-7%. סולומון עלתה ב-12%. גלעד אלטשולר: "כרגע אני לא רואה סיבה לצמצם האחזקה במניות"

עצבנות היא מלת המפתח היום בבורסה של תל אביב, שדווקא פתחה בעליות שערים, אך לקראת השעה 11 החלה לדשדש וסיימה בירידות של כ-0.5% במעו"ף. האחרון ריכז את מירב המחזור - 520 מיליון שקל לערך, מתוך מחזור כולל של כ-830 מיליון שקל.

השוק היום בולם למעשה את המומנטום החיובי שנרשם אתמול, כאשר המדדים הוסיפו 1% בעקבות המלצה חיובית של דויטשה בנק לשוק הישראלי - "תשואת יתר". מדד המעו"ף השיל 0.5% לרמה של 759 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.1% לרמה של 766 נקודות והתל טק עלה ב-2.2%.

מה הסיבה לירידות? אין תשובה חד משמעית, אולם הפעילים ציינו את הצפי לפתיחה השלילית בוול סטריט והכותרות על העלאות הריבית שעשויות להתרחש בארה"ב. גורם נוסף שלא מוסיף למצב רוחם של הפעילים, הוא העובדה שהמסחר מסתיים היום לראשונה בשעה מאוחרת יחסית: 17:15 במניות ו-17:05 באג"ח. פעילים בשוק קיטרו היום לא מעט על השינוי שבין היתר מגדיל את החפיפה עם וול סטריט.

ליאו ליידרמן מבנק הפועלים אמר היום, כי הריבית בישראל צפויה לנוע סביב 5% עד אמצע 2006 ולהמריא ל-4.7% בארה"ב עד אמצע שנה הבאה. בהתייחס לשוק המקומי אמר היום הברוקר גלעד אלטשולר, כי כרגע הוא "לא רואה סיבה לצמצם החזקות באפיק המנייתי. אם הריבית בארה"ב תמשיך לעלות והתשואות באג"חים הארוכים יעלו אז השוק ירד וגם אנחנו נרד". בין שוק המניות לריבית בנק ישראל קיים מתאם הפוך וברור לאורך השנים, כאשר עליית הריבית קורית במקביל לירידת שוק המניות או ההיפך.

לקראת סיום המסחר מניית שיכון ובינוי החלה לאבד גובה על רקע הידיעות כי בני שטיינמץ עשוי לפרוש מהעסקה. המניה סיימה בירידה של 7.4% כאשר נראה כי וורלדגרופ הולדינגס שבשליטת צביקה בארינבוים תתקשה לבצע את העסקה לבד.

מנגד, הכוכבת של הימים האחרונים היא סולומון ייעוץ, שהמריאה ב-33% בשלושת ימי המסחר האחרונים, כולל עלייה של 12% היום. מאז אמצע יוני, אז רכש עמית ברגר את השליטה בחברה, סולומון עלתה פי 3 מ-6.3 שקלים למחירה הנוכחי שעומד היום על קצת מעל 20 שקל. נראה כי גם ברגר עצמו עשה עסקה לא רעה, למרות שקנה את החברה במחיר יקר מאוד יחסית למחיר בשוק באותה תקופה - 13.6 שקלים.

אלביט מערכות התחזקה ב-1.9% בעקבות הודעתה על חוזה של מעל 100 מיליון דולר לחברה הבת - VSI, שבשליטה משותפת לאלביט מערכות ורוקוול קוליס. החברה תספק לבואינג למעלה מ-500 מערכות ראש וחלקי חילוף לחיל הים וחיל האוויר האמריקאים.

טבע הוסיפה 3.2% לאחר שפתחה בפער חיובי של 1.7%. החברה קיבלה מרשות התרופות והמזון האמריקאית אישור לשווק בארה"ב את טבליות ה-Glipizide וה-Metformin Hydrochloride שניתנות כטיפול משלים לחולי סכרת מסוג 2. מדובר על תרופה שמכירותיה השנתיות מסתכמות ב-37 מיליון דולר בלבד, כאשר טבע תתחיל לשווק את הגירסה הגנרית שלה באופן מיידי.

עוד במגזר הכימיה, מכתשים אגן הוסיפה 0.2% וממשיכה במומנטום החיובי. עד הפתיחה הבוקר מכתשים כבר עלתה ב-9% בתוך שבוע, על רקע ההתאוששות בשוק הברזילאי, שגרם לתנודתיות רבה במניה בתקופה האחרונה.

מנגד, כי"ל ירדה ב-0.7% למרות שדויטשה בנק הותיר אתמול את המלצת הקנייה שלו לחברה במחיר יעד הגבוה ב-15% מהמחיר הנוכחי.

באיחור קל הגיבה לאומי לכך שדויטשה בנק הוציא אותה מרשימת המומלצות שלו אתמול. לאומי ירדה ב-1.1% ומחקה עלייה זהה מאתמול. הבנק הודיע היום על השלמת הרכישה של 95% מיורום בנק הרומני מידיו של פרדי רובינסון תמורת 41.7 מיליון דולר.

מניית הפועלים ירדה ב-0.8% לאחר שנסחרה בעליה קלה במהלך השעות הראשונות של המסחר. פועלים ריכזה את המחזור הגבוה בשוק - 52 מיליון שקל, לאחר שאתמול הוסיפה 2.3% בעקבות המלצה חיובית של דויטשה, שכינה אותה בשם "אחת המניות המובילות" שנמצאות בין ארבע המומלצות שלו. שופרסל התחזקה ב-2.3% על רקע הידיעה כי החברה צפויה לעבור גל פיטורים נוסף של כמה מאות עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully