וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות סביב 4.64 שקלים

טל לוי

1.11.2005 / 16:28

היום צפוי יו"ר הפד להעלות את הריבית בארה"ב ב0.25%. הבינלאומי: "העלאת הריבית היום בארה"ב היא עניין כמעט ודאי"

זה שלושה שבועות שהדולר נסחר ברצועה צרה במיוחד שבין 4.60-4.65 שקלים, תוך שהוא מפגין תנודתיות נמוכה ביותר ושינויים מזעריים מדי יום.

הדולר, שאיבד אתמול כ-0.1%, פותח את יום המסחר בירידה קלה של 0.1% לרמה של 4.64 שקלים. היורו מאבד שיעור דומה והוא נסחר תמורת 5.56 שקלים.

הארוע המרכזי הקשור לדולר בימים אלה צפוי לקרות היום, כאשר יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, אלן גרינספאן, צפוי להכריז על גובה הריבית בארה"ב.

"העלאת הריבית שתתרחש היום בארה"ב היא עניין כמעט ודאי", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש. "נתוני המקרו שמגיעים מארה"ב מעידים על התרחבות הכלכלה האמריקאית ורק תורמים לצורך בהעלאת ריבית".

זק"ש מזכיר כי לגרינספאן תהיה הזדמנות נוספת להעלות את הריבית גם בדצמבר ובינתיים סבורים כי אכן יעשה כך. "הנאום של גרינספאן היום צפוי לשפוך מעט אור על כוונותיו בחודש הבא", אומר זק"ש. "לאחר מכן, צפוי להיכנס במקומו הנגיד החדש, בן ברננקי, אשר ככל הנראה ימשיך במדיניות שהתווה קודמו".

"העלאת הריבית בארה"ב בהחלט צפויה לגרום להמשך העלאת הריבית בישראל", אומר זק"ש. בשל מחסור באירועים מקומיים, ממשיך הדולר-שקל לעקוב אחר ביצועי הדולר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully