וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח לדל

רויטרס

1.11.2005 / 9:27

החברה תפריש 450 מיליון דולר לצורך תיקוני מחשבים, צמצומים בכוח האדם וארגון מחדש של מספר חטיבות

דל, יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, הורידה את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי על רקע מכירות חלשות בארה"ב ובבריטניה. דל גם הודיעה כי ברבעון השלישי תרשום הפרשה של כ-450 מיליון דולר לצורך תיקוני מחשבים, צמצומים בכוח האדם וארגון מחדש של מספר חטיבות.

על פי הערכת רויטרס, דל צופה רווח רבעוני של 39 סנט למניה ברבעון השלישי, לפני הוצאות חד פעמיות - נמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 40 סנט למניה. ההפרשה החד פעמית צפויה לצמצם את הרווח ב-14 סנט נוספים למניה, כלומר 25 סנט למניה. על פי תחזיתה המחודשת, החברה צופה כי ההכנסות יסתכמו ב-13.9 מיליארד דולר - פחות מהערכתה הקודמת להכנסות בטווח של 14.5-14.1 מיליארד דולר. דל מייחסת את הורדת התחזיות למכירות נמוכות מהצפוי בארה"ב ובבריטניה.

"הם רשמו חולשה במכירות המחשבים השולחניים והתחזקות בתחום המחשבים הניידים, אך ההתחזקות לא הספיקה לקיזוז החולשה בתחום המחשבים השולחניים", אמר האנליסט שו וו מחברת המחקר אמריקן טכנולוג'י ריסרצ'. "הבעיה של דל היא חוסר ייחודיותה לעומת המתחרות".

תחזית הרווח הקודמת של דל הייתה בטווח של 41-39 סנט למניה לפני הוצאות חד פעמיות. באוגוסט החמיצה דל את תחזיות ההכנסות והצמיחה של האנליסטים לרבעון השני על רקע הורדת מחירים אגרסיווית בתחום המחשבים האישיים.

מניות דל יורדות ב-4.1% במסחר לאחר הסגירה. בשלושת החודשים האחרונים רשמה דל ירידה של 24% על רקע חששות מביצועי חטיבת המחשבים האישיים שלה בארה"ב.

כ-300 מיליון דולר מההפרשה נועדו לתיקון מערכות שכללו רכיב תקול שנרכש מחברה חיצונית. לדברי דל, הבעיה משפיעה על אחוז קטן ממערכות המחשבים מסוג אופטיפלקס הישנות יותר, בהן משתמשים עסקים. עד כה, לא קראה דל להחזרת המערכות. בחברה אומרים, כי במספר קטן ביותר מהן באמת התגלו תקלות. דובר החברה, ג'ס בלקברן, מדגיש כי העלות העיקרית קשורה בכוח האדם הדרוש לביצוע התיקונים ולהחלפת לוחות האם. "אין בעיות אבטחה, אין אובדן מידע, אבל יש תסכול כי אולי המערכת לא תידלק".

לדברי בלקברן, עיקר הקיצוצים במשרות התרחשו בטקסס ובבריטניה בשבוע שעבר. לטענתו, מספר מצומצם של עובדים פוטרו באזור אסיה-פסיפיק: "מדובר באחוז מאוד קטן מכוח העבודה הכללי שלנו שהושפע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully