וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה את הריבית ב-1.25% על רקע אינפלציה של 17.9% באוקטובר

TheMarker

1.11.2005 / 10:17

שיעור הריבית באינדונזיה עומד עתה על 12.25%; הבנק המרכזי מקווה כי העלאות הריבית החדות יצליחו לרסן את האינפלציה הנגרמת מעליית מחירי הדלק



הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה את שיעור הריבית במדינה ב-1.25% - ההעלאה החדה ביותר אי פעם במדינה, לאחר פרסום נתוני האינפלציה. הבנק העלה את שיעור הריבית ל-12.25% - השיעור הגבוה ביותר זה שלוש שנים - לאחר פרסום דו"ח ממשלתי שהראה על אינפלציה של 17.9% במדד המחירים לצרכן באוקטובר לעומת התקופה המקבילה. מדדי המניות באינדונזיה רשמו ירידות, והרופיה האינדונזית רשמה ירידות גם היא.



הרופיה ירדה מוקדם יותר לשפל של ארבעה שבועות, על רקע חששות כי העלאת מחירי הדלק במדינה תגביר את האינפלציה ותביא להאטה בצמיחה הכלכלית באינדונזיה, המדינה הרביעית הכי מאוכלסת בעולם. העלאות המחירים הביאו לשביתה של נהגי אוטובוסים ולהפגנות בבירה ג'קרטה.



ג'קרטה יורדת ב-0.8% לאחר פרסום הדו"ח, כאשר מוקדם יותר ביום המסחר רשמה עלייה של 1%. מחר לא יתקיים מסחר באינדונזיה לרגל עיד אל-פיטר. הרופיה האינדונזית נסחרת בירידה של 0.1% מול הדולר, לרמה של 10130.5.



ב-24 באוקטובר העלה הבנק המרכזי של אינדונזיה את תחזית האינפלציה שלו עבור 2005 ל-14%, לעומת תחזיתו הקודמת לאינפלציה של 12%. היתה זו העלאת התחזיות השנייה שלו באוקטובר.



הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה את הריבית בתחילת אוקטובר ב-1%, לאחר שהממשלה יותר מהכפילה את מחירי הדיזל, שילשה את מחירי הנפט מסוג kerosene, והעלתה ב-88% את מחירי הבנזין. בתחילת ספטמבר העלה הבנק המרכזי את הריבית ב-0.5%, ובאוגוסט העלה את הריבית פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully