וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NDS: זינוק של 54% ברווח הנקי ל-27 מיליון דולר בעקבות מכירות טכנולוגיות חדשות

שירלי יום-טוב

1.11.2005 / 10:52

ההכנסות צמחו ב-2% בלבד ביחס לרבעון המקביל בשל ירידה במכירת כרטיסים חכמים; הרווח התפעולי זינק ב-41% לכ-36 מיליון דולר; החברה גייסה למעלה מ-500 עובדים בשנה האחרונה



חברת הישראלית פותחת את שנת 2006 הפיסקאלית עם תוצאות המעידות על צמיחה קלה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אך שיפור ניכר ברווח התפעולי והנקי. הרבעון שהסתיים בספטמבר האחרון הוא הרבעון הפיסקאלי הראשון של אן.די.אס, המתמחה בטכנולוגיות לגישה מותנה לשידורים דיגיטליים ופועלת כיום כחלק מתאגיד המדיה ניוז קורפ, בשליטתו של רופרט מרדוק.



אן.די.אס מכרה ברבעון שחלף ב-144 מיליון דולר - צמיחה של 2% בלבד ביחס לרבעון המקביל וירידה קלה ביחס לרבעון הקודם. שורת המכירות הושפעה מכך שאן.די.אס מכרה 5.5 מיליון כרטיסים חכמים (בסיס הטכנולוגיה לגישה מותנית), לעומת 8.9 מיליון כרטיסים ברבעון המקביל. בתקופה המקבילה נהנתה החברה מאספקה גבוהה של כרטיסים לחברת השידורים האמריקאית, DirecTV, כתוצאה מחידוש ההסכם בין השתיים בתחילת 2004. בנוסף נמכרו בשנה שעברה כרטיסים רבים ל-Sky Italia, שהשלימה במהלך 2005 את המעבר של כל מנוייה לטכנולוגיה של אן.די.אס.







הירידה באספקת הכרטיסים החכמים אוזנה על ידי גידול בהכנסות מטכנולוגיות חדשות כמו ה-PVR - ממיר דיגיטלי מקליט, ששולי הרווח שהוא נושא גבוהים יותר. ירידה בהוצאות המחקר והפיתוח ומענק של 5.3 מיליון דולר מממשלת צרפת עבור מחקר, סייעה אף היא לעלייה נאה של 41% ברווח התפעולי ל-35.7 מיליון דולר. שולי הרווח התפעולי עלו ל-25% לעומת 18% ברבעון המקביל וסייעו גם לזינוק של 54% ברווח הנקי ל-27 מיליון דולר. הרווח למניה היה 47 סנט לעומת תחזית ממוצעת של 2 בתי השקעות המסקרים את החברה לרווח של 30 סנט למניה.



ד"ר אייב פלד, הנשיא והמנכ"ל, ציין כי "היה לנו רבעון חזק נוסף. בעיקר משביע רצון לראות את השיפור ברווחיות בעקבות השקעות בטכנולוגיות חדשות כמו ה-PVR". אלכס גרש, סמנכ"ל הכספים, הוסיף כי "ההתפתחות המשמעותית ביותר היא השיפור החזק בשולי הרווח התפעולי".



אן.די.אס מכרה ברבעון 1.8 מיליון כרטיסים חכמים ומספרם הכולל עומד על 58.5 מיליון. הטכנולוגיה המשמשת לגישה מותנה מהווה עדיין את חלק הארי של ההכנסות, אך אן.די.אס נעה כיום גם לאספקת פתרונות חדשים. מכשיר ההקלטה האישי, המשווק תחת השם הגנרי XTV, הוא אחד מהם. חברות כמו DirecTV האמריקאית, Foxtel האוסטרלית וגם YES וחברות הכבלים בישראל, משווקות למנויים שלהם את הממיר המקליט. אתמול הודיעה אן.די.אס על חוזה חדש עם סקיילייף קוריאה, שלה 1.8 מיליון מנויים. טכנולוגיות חדשות נוספות כוללות תשתית אינטראקטיווית ויישומי משחקים דוגמת אלו המיושמים בערוץ הילדים ניקולודיאון.



אן.די.אס סיימה את הרבעון עם 342 מיליון דולר בקופתה והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 2 מיליארד דולר. מניית אן.די.אס זינקה 40% בשנה האחרונה. החברה, שנוסדה בהר החוצבים, ירושלים, הגדילה את מספר העובדים שלה בלמעלה מ-500 והיא מעסיקה כיום 2,640 עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully