וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי שופרסל נערך למאבק בהנהלה: לא נסכים לפיטורי 370 עובדים

עינב בן יהודה

1.11.2005 / 11:12

לטענת הוועד, הנהלת הרשת גיבשה רשימה של עובדים המיועדים לפיטורים בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם במארס 2005; כ-200 עובדים כבר עזבו במסגרת תוכנית פרישה מרצון



ועד עובדי , בראשות אריאלה סיסו, נערך למאבק בהנהלת החברה. בוועד טוענים כי הנהלת הרשת גיבשה בימים האחרונים רשימה של 370 עובדים שיפוטרו, מהם 300 עובדים קבועים.



במארס השנה, לאחר מאבק ממושך, נחתם הסכם קיבוצי, שבמסגרתו שופרו רוב תנאי העבודה בשופרסל. התנאים עוגנו בהסכם שתוקפו עד סוף 2009. בוועד טוענים כי ההסכם לא כלל פיטורי עובדים, וכי מאז החתימה הם פעלו לסייע להנהלה במסגרת מאמצי ההתייעלות. בוועד מציינים כי כ-200 עובדים עזבו את הרשת במסגרת תוכנית פרישה מרצון.



לדברי סיסו, בעקבות מיזוג רשת קלאבמרקט לתוך רשת שופרסל השתנו כללי המשחק: "בהסכם העבודה הקיבוצי האחרון שחתמנו, הסכמנו שעובדים ותיקים יפרשו מרצון ויקבלו פיצויים מוגדלים. מאז קרו דברים חדשים: שופרסל בלעה לתוכה את קלאבמרקט והשקיעה בפרויקט הזה עשרות מיליוני דולרים. שופרסל צירפה למצבת כח האדם שלה 3,500 עובדים חדשים ולכן, מבחינת הארגון הארצי של שופרסל, מדובר במציאות חדשה לחלוטין".



סיסו תקפה בחריפות את בכירי שופרסל: "מאז כניסתם לתפקיד, מבקשים יו"ר מועצת המנהלים, אברהם ביגר, והמנכ"ל אפי רוזנהויז, לנפץ את העבודה המאורגנת בשופרסל. מדי מספר חודשים, הם מכינים תוכניות פיטורים במסווה של תוכניות התייעלות. הודעתי להנהלת שופרסל, שאין לנו כל כוונה להסכים לפיטוריהם של עובדים ותיקים וקבועים. אנחנו דוחים על הסף את רשימות העובדים המועמדים לפיטורים. אם ההנהלה תעמוד על דעתה - אנחנו מוכנים לצאת למאבק מייד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully