וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבטוחה צופים לאורמת רבעון שיא: "סיבה עסקית חיובית וצפי לצמיחה הנשען על מכרזים חדשים מספקים אופטימיות"

נתן שבע

1.11.2005 / 11:19

בכלל פיננסים בטוחה מותירים המלצת "קנייה" במחיר יעד 32 שקל - 6% בלבד מעל מחירה בשוק; "ההורקינים בארה"ב מדגישים את חשיבות הפקת אנרגיה חלופית", כותב האנליסט יובל בן זאב



תפרסם את דו"חותיה לרבעון השלישי בעוד כשבוע וחצי ובכלל פיננסים בטוחה ממשיכים להיות אופטימיים לגבי החברה וצופים לה רבעון שיא. "סביבה עסקית חיובית ביותר, צפי לצמיחה הנשענת על מכרזים חדשים והזדמנויות עסקיות ביחד עם תוצאות שיא הצפויות ברבעון הקרוב, הן סיבות מספקות לאופטימיות", כותב האנליסט יובל בן זאב.



עיסוקה העיקרי של אורמת הוא אספקת חשמל באמצעות כוחות גיאותרמיות במעמקי האדמה. בן זאב מציין כי עונת ההוריקנים האחרונים שפגעה בארה"ב מדגישה את חשיבות האנרגיה החליפית שמספקת אורמת בהיבט האקולוגי ובהיבט של פיזור מקורות האנרגיה. בנוסף, החקיקה בארה"ב מחייבת את חברות החשמל להגדיל את מרכיב האנרגיה החליפית בסל האנרגיה שלהם.



תקנה זו הובילה לפרסום מכרזים בתחום ובן זאב מעריך כי עד לסוף השנה, תזכה אורמת בחוזה חשמל בנוואדה, מה שעשוי להעניק לה הכנסות של 20 מיליון דולר בשנה. בנוסף, בתוך מספר חודשים עשויה אורמת לזכות במספר חוזים בקליפורניה בהיקף כולל דומה, מה שעשוי לבסס את הצמיחה של החברה ב-2008-2007. עוד מעריכים בבבטוחה, כי הסביבה העסקית החיובית תיתן דחיפה לפרסום מכרזים נוספים.



פוטנציאל נוסף נמצא בפרויקט השבחת הנפט של חברת אופטי קנדה. ההכנסות מפרויקטים אלו יחלו במחצית השנייה של 2007, ועשויות להגיע למיליארד דולר בשנה. אורמת מחזיקה כיום ב-8.6% ממניות אופטיקנדה כחלק מהשקעה פיננסית שלה. בן זאב רואה בשני עקרונות מפתח, גורמים לכך שהחברה תעמוד בתכנון המקורי: האחד חלוקת הפרויקט כולו לפרויקטים קטנים, והשני - השלמת מרבית שלבי ההנדסה לפני היציאה לשטח.



נקודת האיזון של הפרויקט (הנקודה שמעליה הפרויקט הופך רווחי) היא 20 דולר לחבית, כך שהמחיר לחבית היום הופך את הפרויקט לרווחי ביותר.



בנוסף, רואה בן זאב את הפוטנציאל למנוע צמיחה נוסף בהפקת חשמל באמצעות חום שיורי - תחנות כוח שיפיקו חשמל מעודפי החום שנפלטים מתהליכים תעשייתיים. מאמצי השיווק של החברה עשויים להניב פרויקטים נוספים במהלך השנה הקרובה.



בן זאב מעריך כי אורמת טכנולוגיות תדווח ביום חמישי הבא על רווח של 10.7 מיליון דולר במחזור של 53 מיליון דולר. בכלל פיננסים ממשיכים להמליץ על המניה ב"קנייה" במחיר יעד של 32 שקל - 6% מעל מחירה הוקר בשוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully