וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק לאומי ממשיכים במאבק בהפרטה: משביתים את הסניפים מ-11

חיים ביאור

1.11.2005 / 11:38

מחר ישביתו עובדי לאומי את משרדי ההנהלה הראשית בתל אביב ואת יחידת המחשבים בלוד; הדרישה העיקרית של עובדי לאומי היא אופציה למניות בשיעור של 6% מהון הבנק בתנאים מועדפים



עובדי בנק לאומי, שהשביתו אתמול את כל סניפי הבנק בשעות אחר הצהריים, משביתים את הסניפים גם היום, החל מ-11:00. מחר ישביתו עובדי לאומי את משרדי ההנהלה הראשית בתל אביב, את יחידת המחשבים בלוד (קש"ב) ואת שירות המענה הטלפוני מהבוקר ועד 11:00. יו"ר הוועד הארצי של עובדי לאומי, לואי רוט, אמר אתמול שעובדי הבנק החליטו להחריף את צעדיהם מכיוון שעל אף שהליך ההפרטה של הבנק מתקדם, עד כה לא הושגה פריצת דרך במשא ומתן עם הוועד.



הדרישה העיקרית של עובדי לאומי היא אופציה למניות בשיעור של 6% מהון הבנק בתנאים מועדפים. העובדים מסתמכים בעניין זה על הבטחה שקיבלו מהחשב הכללי באוצר לשעבר, ניר גלעד, אולם החשב הכללי הנוכחי, ירון זליכה, מתנגד לדרישה, בנימוק שמדובר ב"עלות בלתי מתקבלת על הדעת לקופת המדינה". רוט תקף אתמול את זליכה, בפנייה לוועדת הכספים של הכנסת: "האיש רומס את זכויות העובדים. איננו מבקשים את אשר לא לנו, אלא רק כיבוד הסכמים עליהם חתום משרד האוצר".



דרישות אחרות שהעלה ועד העובדים ואשר טרם הושג לגביהן סיכום הן הארכה של תוקף הסכם השכר הקיבוצי ב-7-5 שנים ותשלום מענק חד פעמי בסך 50-40 אלף שקל לכל אחד מהעובדים, כפי שקיבלו עובדי דיסקונט במסגרת הליך מכירת הבנק.



הנהלת לאומי אמרה אמש כי היא "מקווה כי דרישות העובדים יבואו על פתרונן, כדי להימנע מגרימת נזק לשירות הלקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully