וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תחדש סריקת הספרים לאינטרנט במסגרת תוכנית Google Print

TheMarker

1.11.2005 / 11:55

צעד זה עלול להחריף את המאבק של המו"ליות והסופרים נגד ענקית מנועי החיפוש; באוגוסט הודיעה גוגל כי תשהה את סריקות הספרים עד נובמבר ותאפשר למו"לים לפרסם תוכנם באינטרנט באופן חופשי



ענקית מנועי החיפוש גוגל החליטה לחדש את תכניתה השאפתנית - Google Print - לסריקת ספריות אוניברסיטאיות ופרסום הטקסטים המלאים של אוספי הספרים שלהן. זאת, למרות מאמציהם של חמש מוציאות לאור ומספר סופרים למנוע את סריקת הספרים, בטענה שזו פוגעת בזכויות היוצרים.



גוגל הודיעה כי תמשיך בסריקת הספרים מספריותיהן של אוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת מישיגן "בקרוב".



צעד זה עשוי להחריף את המאבק של קבוצת המו"ליות והסופרים, שתובעת בימים אלה את גוגל על הפרת זכויות יוצרים. גוגל טוענת כי אוספי הספריות האוניברסיטאיות כוללים מיליוני כרכים שאינם מוגנים בזכויות יוצרים ולעתים גם ספרים שלא ניתן להשיגם יותר. לדברי החברה, הפרויקט נועד לאפשר לחוקרים ברחבי העולם גישה לספרים, שאליהם לא היו יכולים להגיע בדרך אחרת.



באוגוסט הודיעה גוגל, כי החליטה להשהות את הסריקות מפני שהחליטה לאפשר למו"לים לאסור את סריקת ספרים שלהם ולפרסם את תוכנם באינטרנט באופן חופשי. החברה הודיעה כי ההפוגה תיערך עד חודש נובמבר, על מנת לאפשר למו"לים להגיב לתוכנית החדשה.



לפי התוכנית של גוגל, כל מו"ל צריך היה ליידע אותה על ספר שאינו מעוניין שייסרק. מי שלא עשה זאת עד עתה, עשוי לגלות כי ספריו נסרקו והופצו באינטרנט. בכך, מסירה גוגל אחריות מעצמה על פרסום תכנים המוגנים בזכויות יוצרים ומעבירה אותם למו"לים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully