וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה טרי בשירות הלקוח: רשות ני"ע ערכה ביקורת אצל 75 יועצי השקעות כדי לבדוק אם ערכו הסכמי ניהול עם הלקוחות

עומר שרביט

1.11.2005 / 12:01

הביקורת מתמקדת בתחום חובת יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים לברר את צורכי הלקוח טרם שהם משקיעים את כספו, והיא המקיפה ביותר שערכה הרשות בתחום זה אי פעם



רשות ניירות ערך עורכת בתקופה האחרונה ביקורת רחבת היקף בקרב 75 חברות לייעוץ השקעות ולניהול תיקים. הביקורת מתמקדת בתחום חובת יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים לברר את צורכי הלקוח טרם שהם משקיעים את כספו, והיא המקיפה ביותר שערכה הרשות בתחום זה אי פעם. ככל הנראה, יפורסמו תוצאות הבדיקה עד סוף השנה.



מביקורות ומחקירות קודמות שערכה הרשות אצל יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים עלה, כי אצל בעלי רישיון רבים, קיימת אי בהירות על חובתם לברר את צרכי הלקוחות ולרשום אותם בהסכמי הניהול.



ההצפה הראשונה של הנושא היתה ביום עיון שערכה הרשות לבעלי רשיון, בנובמבר אשתקד, ועתה הוחלט לבדוק בביקורת רוחב את עמידת מנהלי התיקים בהוראות החוק בנושא זה. לפי סעיף 12 לחוק הייעוץ, בעלי רישיון נדרשים להתאים ככל האפשר את הייעוץ שניתן ללקוחות או את אופי העסקות שמתבצעות עבורם, לצרכיו ולהנחיותיו המיוחדים של כל לקוח.



זאת, לאחר שנערך בירור עם הלקוח בדבר מטרות ההשקעה, מצבו הכספי (לרבות ני"ע והנכסים הפיננסיים שלו) ושאר הנסיבות הכרוכות בכך. בנוסף, סעיף 13 לחוק קובע כי ההסכם יכלול בין השאר את הצרכים וההנחיות של הלקוח.



כמו כן, החוק מטיל על החברה את החובה לעדכן את הפרטים האלו בכל עת שיודיע הלקוח על שינוי. באם לא הודיע הלקוח על שינוי, במשך שנה, על בעל הרישיון ליזום את עדכון הפרטים בעצמו. הרשות ביקרה במשרדיהם של 19 חברות ייעוץ ו-56 חברות לניהול תיקים, כאשר כל הנבדקים התבקשו למסור מדגם מרשימת לקוחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully