וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי עיקל למשפחת אבולעפיה את מבנה קולנוע טיילת בתל אביב

ענת רואה

1.11.2005 / 12:20

בתגובה פנתה קבוצת אבולעפיה לבית המשפט בבקשה לאסור על הבנק לפעול למכירת המבנה; טוענת כי הצו ניתן בטעות על ידי ראש ההוצאה לפעול בשל טעות במועד הפקדת ערבות



הקרבות המשפטיים בין הבנק הבינלאומי לבין קבוצת אבולעפיה, בעלת רשת המאפיות, עולים מדרגה: באחרונה הטיל הבנק עיקול על נכס של משפחת אבולעפיה ומונה לו כונס נכסים. מדובר במבנה בתל אביב הנמצא ברחוב הרברט סמואל פינת יונה הנביא, בו קיים מבנה בית קולנוע הטיילת לשעבר. לפי המפורט, ערך הקרקע נאמד בכ-18 מיליון שקל.



כונס הנכסים מונה במסגרת צו למימוש משכנתא שקיבל הבנק מלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב. בתגובה לכך פנתה אתמול משפחת אבולעפיה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה דחופה להורות על צו מניעה שיאסור על הבנק לערוך כל שינוי בנכס לרבות מכירתו. לטענת הקבוצה, מדובר בהחלטה מוטעית שקיבלה ראש ההוצאה לפעול בשל טעות במועד הפקדת ערבות.



בין הבנק לבין המשפחה מתנהלים זה חודשים ארוכים הליכים בבתי המשפט: הבנק טוען כי הקבוצה מתחמקת מתשלום עשרות מיליוני דולרים שהיא חייבת לו, ופתח נגדה בהליכים; משפחת אבולעפיה - ואליד אבולעפיה מנהל הקבוצה, אחמד אבולעפיה מנהל המאפיה וחברות בבעלותה - הגישה לפני כמה חודשים תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד הבנק. בתביעה זו נטען כי יחסי ידידות רבי שנים ששררו בין בעלת הבנק הקודמת, משפחת ספרא, לבין הקבוצה הגיעו לסיומם בעקבות רכישת השליטה בבנק על ידי קבוצת בינו-ליברמן.



בבקשתה כעת טוענת קבוצת אבולעפיה - באמצעות עוה"ד אלי זהר, אהרן מיכאלי ויהודה רוזנטל - כי ראש ההוצאה לפועל נתנה לפני כמה ימים צו למימוש משכנתא על הקרקע ומינתה את עו"ד יהושע ספיבק לכונס נכסים. לפי הנטען, הקבוצה עתרה לביטול ההחלטה, אך בקשה זו נדחתה רק משום שהיא לא הפקידה ערבות בנקאית בסך 100 אלף שקל. זאת, על אף שאין חולק כי החלטה זו של ראש ההוצאה לפועל לא הומצאה לה והיא לא ידעה על קיומה. לכן, נטען, יש לבטל את ההחלטה ולעכב את הליכי מימוש המשכנתא על הנכס.



עוד טוענת הקבוצה כי פעולות הבנק נגדה הן ניסיון לעקוף את התביעה שהגישה נגד הבנק, ליצור עובדות בשטח ולסכל אפשרות שאבולעפיה תיהנה מתוצאות ההליך המשפטי שהיא נוקטת נגד הבנק.



עדיין לא ניתנה החלטת ביהמ"ש בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully