וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ארגון לזכויות עובדים זרים חשוד בהונאתם

רותי סיני

1.11.2005 / 12:28

ניסים פז, הידוע בכינוי "במבילי", נעצר בחשד שזייף מסמכים עבור עובדים זרים ובחשד שהטריד מינית עורכת דין



מאת רותי סיני רוני זינגר



ניסים פז, הידוע בכינוי "במבילי", העומד בראש ארגון לזכויות עובדים זרים, נעצר אמש (שני) בחשד שזייף מסמכים עבור עובדים זרים, הונה עובדי זרים, הטריד מינית עורכת דין, ועוד חשדות נוספים. פז ובת זוגו הפיליפינית, ששוהה בישראל באופן לא חוקי, מובאים הבוקר להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.



פז, בן 56 מתל אביב, נעצר בעקבות תרגיל עוקץ של משטרת ההגירה, שבמהלכו הנפיק מסמך מזויף למהגר עבודה אפריקאי תמורת אלפי שקלים. במשטרת ההגירה הצטברו עדויות לכך שבאמצעות תעודות מזויפות מנע פז את גירושם של מהגרי עבודה שלא רצו לעזוב את ישראל. על פי החשד, הוא נהג להדביק בדרכון או בתעודת המעבר שהונפקה על שמם תמונה של אנשים אחרים, כדי שאלה ייצאו מישראל במקומם. לכאורה, בכך גם גרם לכך ששמם יימחק מרישומי המחשב של משרד הפנים כשוהים בלתי חוקיים.



בחיפוש במשרדו נמצאה סריקת חותמת של שגרירות ניגריה שאותה היה מדביק, על פי החשד, במסמכים של מהגרי עבודה. כן נמצאה חותמת של הנציגות הישראלית של משרד הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים.



במשרדו נמצאו גם תמונות ערום של נשים, כנראה מהגרות עבודה, ובמשטרה חושדים שהכניס את התמונות לאתר תמונות פורנוגרפיות שניהל באינטרנט. על פי עדויות שבידי המשטרה, גבה פז מעובדים 750 דולר כדי לפנות בשמם לבתי משפט נגד גירושם או להגיש עתירות בעניינים אחרים. מכסף זה היה משלם לעורכי דין ישראלים 750 שקלים בלבד וכמה מהם תבעו אותו על הפרת חוקי עבודה.



פז גם חשוד שגבה מעובדים זרים 1,200 דולר כדי להסדיר עבורם נישואים פיקטיוויים שיאפשרו להם להישאר בישראל. כמה עורכי דין שעבדו עמו התלוננו נגדו במשטרה על ניסיון לכאורה להדחת עובדים זרים לעדות שקר. עורכת דין התלוננה שעשה בה מעשה מגונה והטריד אותה מינית. על פי התלונה, הוא אמר לה שיהיה ה"מאסטר" שלה ועליה יהיה לנשק את ידו. במשטרה גם בודקים חשד להפרת זכויות יוצרים אחרי שמצאו במשרדו קלטות רבות וארבעה מכשירי וידיאו.



פז נחקר על ידי מפלג ההונאה במשטרת תל אביב והכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. גם בת זוגתו, שעל פי החשד בחשבונה הופקדו מאות אלפי שקלים שהתקבלו מעובדים זרים, הכחישה את כל החשדות שהועלה נגדה ונגדו. פז הורשע בעבר בעבירות זיוף ומרמה. במהלך השנים זרמו למשרדו של במבילי באזור התחנה המרכזית בתל אביב מאות רבות של מהגרי עבודה שביקשו את עזרתו כמי שיכול להסדיר עבורם שהייה חוקית בישראל ולסייע להם מול משטרת ההגירה ומשרד הפנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully