וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה של האו"ם משקיעה בחברות שאינן עומדות בתקני האו"ם לאחריות עסקית

סוכנויות הידיעות

1.11.2005 / 13:07

תיק ההשקעות של האו"ם, השווה 29 מיליארד דולר, משקיע לפחות ב-12 חברות אשר אינן שומרות על תקני איכות הסביבה או שאינן מכבדות את זכויות העובדים



האו"ם, אשר מעודד חברות לפעול למען ייצור סביבתי יותר (ופחות מזהם), לשמור על זכויות כוח האדם ועל תקנים אחרים של אחריות עסקית, משקיע בעצמו, באמצעות קרן הפנסיה של העובדים, בחברות אשר אינן פועלות לפי תקנים אלה.



תיק ההשקעות של האו"ם כולל לפחות 12 חברות אשר אינן עומדות בדרישותיו של האו"ם לאחריות עסקית, כך טענו מנהלי קרן הפנסיה של האו"ם, השווה 29 מיליארד דולר. אותם מנהלים ערכו בדיקה אחר 400 חברות בהן משקיעה הקרן.



אחת מהחברות שאינה עומדת בתקני האו"ם היא ריו טינטו, אשר בה משקיע האו"ם 22 מיליון דולר. במהלך שמונה השנים האחרונות מנסה האו"ם לסיים מלחמת אחים בפופואה גיניאה החדשה, אשר פרצה בעקבות תלונות על זיהום ממכרות ריו טינטו באחד האיים.



השקעה נוספת של האו"ם, בסך 183 מיליון דולר, היא בענקית הקמעונות האמריקאית וול מארט, רשת החנויות הגדולה בעולם. כיום עומדת כנגד וול מארט תביעה על כך שהחברה מנעה מ-115,919 עובדים בחברה את הפסקות הצהריים שלהם.



כריסטופר בורמן, בנקאי השקעות לשעבר ומועמד ארה"ב למשרת ניהול מרכזית באו"ם, אמר בשנה הבאה ימנה האו"ם ועדה שתבחן את הנושא ותגיש את המלצותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully