וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים בטוחה מעלים את מחיר היעד לטבע

נתן שבע

1.11.2005 / 13:08

"האופטיימיות בשיאה לקראת המשך 2005 ושנת 2006, לאור ההתפתחויות בחודש האחרון", כותבת יסכה ארז

מניית טבע כבר הספיקה לזנק ב-40% מתחילת השנה ולאחר שהשלימה מהלך של 15% בחודש, בעקבות שורה של נצחונות משפטיים כשברקע דובר רבות על שנים חזקות בשנים 2007-2006 והמיזוג המתקרב עם אייווקס. "האופטימיות בשיאה לקראת המשך 2005 ושנת 2006, לאור ההתפתחויות בחודש האחרון", כותבת האנליסטית יסכה ארז.

כלל פיננסים בטוחה מצטרף למספר בתי השקעות זרים שמעלים את מחיר היעד לטבע. מחיר היעד החדש של בטוחה נקבע על 43.5 דולר למניה - 14% מעל מחירה בשוק אתמול בסגירת המסחר בוול סטריט.

האנליסטית יסכה ארז מבטוחה, מציינת כי הרבעון השלישי של טבע צפוי להיות סולידי ודומה לרבעון השני. הרבעון האחרון כלל השקות מועטות, סבל משחיקת מחירים ומתחרות גנרית למוצרי החברה, שאותם השיקה בסוף שנת 2004 ובתחילת 2005. גם בכלל פיננסים חושבים כי השקת האלגרה בסוף הרבעון השלישי תעזור לטבע למתן את ההשפעות השליליות של המשך התחרות ושחיקת ההכנסות בצפון אמריקה.

במהלך הרבעון האחרון השיקה טבע ארבעה מוצרים, כאשר שלושה מהם אינם מהותיים. בכלל מעריכים כי האלגרה לטיפול באלרגיה שהושקה ביחד עם באר (איתה תתחלק ברווח הגולמי) תאפשר לטבע הכנסות ל כ-30 מיליון דולר, אך תוספת של כ-2 סנטים בלבד לרווח הנקי. ברבעון הרביעי התרופה עשויה להניב הכנסות של 120 מיליון דולר ותוספת של 5 סנטים למניה.

ארז מעריכה כי טבע תדווח על הכנסות של 1.3 מיליארד דולר - צמיחה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל, בשל עלייה במכירות הקופקסון והצמיחה באירופה. הקופקסון ממשיכה להיות התרופה הנמכרת ביותר לטרשת נפוצה ומכירותיה יעברו את 300 מיליון הדולר, גם בזכות העלאת מחירים. במקביל, הרביף של המתחרה סורנו, נושפת בעורפה. להערכת ארז, הרווח של טבע יסתכם ב-260 מיליון דולר.

ארז מציינת עוד כי לאג'ילט, תרופה מקורית לטיפול בפרקינסון שתתרום מכירות לא משמעותיות באירופה ברבעון השלישי, והיא צופה לקבל את אישור ה-FDA בארה"ב בקרוב.

בנוסף, תשיק טבע בתחילת נובמבר את הזיטרומקס (Zithromax) שמכירותיה השנתיות במונחי המקור מסתכמות ב-1.7 מיליארד דולר. בכלל מעריכים שטבע תרשום הכנסות של כ-40 מיליון דולר עם השקתה. שיפור צופה ארז, גם במכירות חומרי הגלם לתרופות החל מהרבעון הרביעי, עם תחילת ההתאוששות בשוק הגנרי והשקת הזיטרומקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully