וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח שיפוט העיר אילת יגדל בעשרות אלפי דונם; בעקבות הסכם העברת שטחים מהמועצה האזורית חבל אילות לרשות העיר

רויטל לוי-שטיין

1.11.2005 / 13:23

קבלת השטחים מן המועצה האזורית חבל אילות, שעל חלקם בנויים מסופי הגבול ובסיס צה"ל המרחבי, תגדיל את הכנסות עירית אילת מארנונה בכארבעה מיליון שקל בשנה



שטח השיפוט של העיר אילת יגדל בעשרות אלפי דונם, בעקבות חתימה על הסכם העברת שטחים מהמועצה האזורית חבל אילות לרשות העיר אילת. על פי ההסכם, עליו חתמו ביום שני מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת ואודי גת, יו"ר המועצה האזורית חבל אילות, השטחים שיועברו לעירייה, שעל חלקם בנויים מסופי הגבול ובסיס צה"ל המרחב, יניבו כארבעה מליון שקל בשנה בגין תשלומי ארנונה. הסכם העברת השטחים בין העירייה והמועצה האזורית נחתם ביום שני במשרדו של שר הפנים, אופיר פינס, לאחר שוועדת הגבולות של משרד הפנים אישרה את הסכם העקרונות שנחתם בין שתי הרשויות לפני כשנה.



בין השטחים שיועברו מחבל אילות לאילת: 11 אלף דונם, שטחו של שדה התעופה החדש שייבנה בבאר אורה, 900 דונם, המטעים של קיבוץ אילות עליהם מנסים יזמים להקים את פרויקט אקוואריה, כ-500 דונם נוספים להקמת אטרקציות תיירותיות לאורך כביש הערבה, שטחי שלושת מעברי הגבול: ערבה, טאבה ונטפים, וכל השטח שמדרום לכביש אילת נטפים, שחלקו שמורת טבע הרי אילת. בנוסף, יועברו לשטח אילת שטחי הפיתוח העירוני העתידיים של אילת, "אילת צפון", הגובלים וחובקים את קיבוץ אילות הסמוך לעיר.



במסגרת ההסכם תעביר העיר אילת לרשות המועצה האזורית חבל אילות, כ-12 אלף דונם בעין עברונה, עליהם היה אמור להיות מוקם שדה התעופה, מיקום אשר בוטל. חלקו העיקרי של השטח, כשני שלישים, יוקצו לטובת הכרזה על שמורת טבע. בנוסף, ייערכו תיקוני גבול קטנים בין הרשויות.

בנוסף לכך, סיכמו שתי הרשויות על הקמת מינהלת משותפת לעירייה ולמועצה האזורית, בחלקים שווים, שתנהל את שטח פרויקט אקוואריה, שטח האטרקציות במקביל לכביש הערבה, את שטח שדה התעופה החדש ואת שטח המרכז המסחרי, בגדול של כ-11 אלף דונם, שמתכנן להקים קיבוץ אילות לצד הכביש המוביל למסוף הגבול ערבה. המינהלת המשותפת תתן שירות ותגבה מסים מהעסקים שיוקמו על השטחים האלה, ורווחיה יחולקו ביחס של 70:30 בין שתי הרשויות (עירית אילת 70% מההכנסות). כמו כן סוכם, כי עירית אילת לא תתנגד לפיתוח עתידי של בריכות דגים ביבשה שטחים בסדרי גודל של 60 דונם, שגובלים באזור התיירות של אילת תחת תב"ע של מכונים ימיים והמצויים כבר כיום בשטח המועצה האזורית חבל אילות.

רצועת חוף הים, באורך של 150 מטרים, במזרח חוף של אילת והמוחזקת כיום על ידי חוות הדגים, תוחזר לשימוש הציבור. ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, ציין בסיפוק כי ההסכם בין הרשויות מסכם מו"מ שנמשך מעל שנה וחצי ומהווה הישג גדול נוכח העובדה ששני ראשי רשויות הצליחו לסכם על החלפת שטחים: "זה ששני ראשי רשויות מדברים ביניהם ועוד מסכמים דברים - זה כבר הישג גדול". אודי גת, יו"ר המועצה האזורית חבל אילות אמר, כי נקודת המוצא של המועצה האזורית היתה רצון ששתי הרשויות הנושקות זו לזו, יתפתחו ביחד מבלי התנגדויות שיוגשו על ידי כל רשות נגד יזמות של הרשות השנייה. "היו רגעי משבר אבל היה רצון משותף לפיתוח עתידי של כל האזור הדרומי במשותף", אמר גת.



במקביל להסכם זה חתמו יצחק הלוי וגת על הסכם המסדיר את השימוש של מי הקולחין המטוהרים של אילת על ידי קיבוצי המועצה האזורית. על פי ההסכם, תשלם המועצה האזורית מעל מיליון שקל בשנה עבור שימוש במי הקולחין המטוהרים של אילת, וכן תישא בעלויות התפעול של שינוע המים צפונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully