וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמאטק משיקה ניסוי בשוודיה לבקרה מרחוק על עבריינים שהורשעו בנהיגה בשכרות

אפרת נוימן

1.11.2005 / 13:28

מערכות הבקרה מרחוק של דמאטק מודדות את רמת האלכוהול בנשימת הנבדק, בדומה למערכות ניידות שבשימוש המשטרה; יכולות לשמש כמערכת בקרה מרחוק במקרה של מאסר בית; המניה מוסיפה בלונדון 0.5%



חברת דמאטק התל אביבית מרחיבה את השימוש במערכות הבקרה והפיתוח האלקטרוניות שפיתחה, גם לפיקוח על עבריינים שהורשעו בנהיגה בשכרות. החברה הודיעה על השקת ניסוי ראשון לבקרה מרחוק באמצעות מערכות בקרת אלכוהול בשוודיה.

מערכות בקרת אלכוהול מרחוק מודדות את רמת האלכוהול בנשימת הנבדק, בדומה למערכות ניידות שבשימוש המשטרה. תוצאות הבדיקה מועברות לקציני מרכז בקרה המוודאים כי הנבדק מקיים את תנאי תוכנית מעצר הבית שלו. מערכות בקרת אלכוהול יכולות לשמש כמערכת בקרה על מגבלות מאסר בית. המערכות של דמאטק שמיוצרות ומשווקות על ידי החברה הבת אלמו-טק, משלבות דגימת אוויר מהריאות, זיהוי באמצעות וידיאו ובקרת נוכחות.



דמאטק ציינה, כי רשות בתי הסוהר והמבחן בשוודיה, שתנהל את הפרויקט, שואפת להדק באמצעותו את הפיקוח על עבריינים שהורשעו בנהיגה בשכרות תוך צמצום עלויות. דמאטק גם הוסיפה, כי לפי דו"ח מנהל הדרכים השוודי שפורסם בשנה שעברה, 25% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות בשוודיה הן תוצאה של נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים.

"אנו שמחים על ההזדמנות להעמיק את יחסינו הארוכים עם רשות בתי הסוהר והמבחן בשוודיה", אמר יואב רייזמן, מנכ"ל דמאטק והוסיף כי "בקרת אלכוהול היא דוגמה נוספת לטווח היישומים הגדל של בקרה אלקטרונית, ולפוטנציאל השוק הנובע ממנו".

מניית דמאטק מוסיפה כעת בבורסה הראשית של לונדון 0.5% למחיר של 111 פני המשקף לחברה שווי שוק של 43 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully