וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאלינק: המכירות גדלו לעומת הרבעון הקודם אולם ההפסדים ממשיכים להיערם; הפסידה 13.4 מיליון דולר מתחילת 2005

עומרי כהן

1.11.2005 / 15:44

בהשוואה לאשתקד, ירדו ההכנסות ברבעון השלישי ב-20% ל-4.1 מיליון דולר; ההפסד הרבעוני גדל ל-3.6 מיליון דולר; יו"ר ומנכ"ל מטאלינק, צביקה שוכמן: הרגשנו ביקוש חזק לשבבי ה-DSL שלנו



"בעזרת ביקוש חזק לשבבי ה-DSL שלנו ברחבי העולם, השגנו ברבעון השלישי שיפור משמעותי בהכנסות וברווח הגולמי", ציין היום צביקה שוכמן, יו"ר ומנכ"ל , בהודעה שפירסמה החברה. ואכן, תוצאותיה הכספיות של מטאלינק ברבעון השלישי מהוות שיפור משמעותי לעומת אלו שהציג חברת השבבים ברבעון השני. אולם בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, מדובר עדיין על הליכה לאחור.



את הרבעון השלישי סיימה מטאלינק עם הכנסות של 4.1 מיליון דולר - גידול של 39% לעומת הרבעון הקודם, אולם ירידה של כ-20% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה מטאלינק על הפסד נקי של 3.6 מיליון דולר (18 סנט למניה), לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון השני השנה והפסד של 3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2004.







שני בתי השקעות אשר מסקרים כיום את פעילותה של מטאלינק ציפו מהחברה לדווח על ברבעון השלישי על הכנסות של 3.5-4.4 מיליון דולר ועל הפסד של 20-22 סנט למניה.



מתחילת השנה צנחו מכירותיה של מטאלינק ב-39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-10.1 מיליון דולר. ההפסד הנקי זינק באותה התקופה ב-45% ל-13.4 מיליון דולר (69 סנט למניה). במטאלינק, יש לציין, נטעו בתחילת 2005 בלבבות המשקיעים ציפיות לצמיחה שנתית של כ-36% בהכנסות ל-30 מיליון דולר.



אחד הגורמים שהביאו לפער הזה הוא היעדר מכירות מסיוויות לשוק התקשורת היפאני. במטאלינק ציפו בתחילת השנה כי הניסיונות שמבצעות חברות התקשורת במדינה בשבבים של החברה ברשתות ה-VDSL שלהן יניעו את הצמיחה בהכנסות. אולם ניסיונות אלו עדיין מתעכבים. היום ציין שוכמן, כי הוא מעודד מסימנים לכך שפריסת רשתות ה-VDSL ביפאן נראית באופק וכי להתפתחות זו פוטנציאל להביא לגידול נוסף במכירותיה של מטאלינק.



בינתיים, נסחרה אתמול מניית מטאלינק בנאסד"ק במחיר של 4.05 דולרים, המשקף לחברה שווי של 78.5 מיליון דולר - פי 2 מקופת המזומנים שברשותה, אשר הכילה בסוף יוני כ-38.7 מיליון דולר. מניית מטאלינק איבדה מתחילת 2005 כ-28% מערכה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully