וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה גנגר עידכן את ציבור המשקיעים בעיסקאות שביצע במניות חברת אלגו - באיחור של 4 שנים

שלומי גולובינסקי

1.11.2005 / 16:13

גנגר, בעל השליטה בחברה חיפה כימיקלים, רכש בשנת 2001 מניות אלגו מבית ההשקעות SFC; מה לבית השקעות אמריקאי ולאחת מהמניות הקטנות והזניחות בבורסה של תל-אביב? גם רשות ני"ע שואלת



4 שנים הם פרק זמן ארוך למדי, אבל מתברר כי זהו הזמן שלקח לאריה גנגר, בעל השליטה בחברה חיפה כימיקלים, לעדכן את ציבור המשקיעים בעיסקאות שביצע במניות חברת , העוסקת בעיקר ביצור מוצריו השקיה והדברה. אלגו הבורסאית, נמצאת כיום בשליטת חיפה כימיקלים המחזיקה ב-77% ממניותיה.



מדיווח שהעבירה החברה לבורסה היום עולה, כי בחודש ספטמבר 2001 סגר גנגר באמצעות החברה הפרטית TRI (באמצעותה הוא מחזיק במניות השליטה בחיפה כימיקלים) על עיסקה לרכישת 2.1% ממניות אלגו שהוחזקו בידי בית ההשקעות האמריקאי Service Finance Corp) SFC) בתמורה ל-533 אלף דולר. מה לבית השקעות אמריקאי ולאחת מהמניות הקטנות והזניחות בבורסה של תל-אביב?



כנראה שגם לרשות ני"ע היו שאלות בעניין, וכתוצאה מכך מדווחת אלגו, כי על-פי עדכון נוסף שנתקבל מ-TRI הובהר כי SFC הנה חברה בת של בנק השקעות הממוקם בניו יורק וכי לא ל-TRI ולא לאף אחת מהחברות הבנות שלה היה אינטרס בחברת SFC או בחברות הקשורות לה וגם לא להיפך.



על אף שמדובר בעיסקה משנת 2001, טוענת אלגו כי רק בחודש יוני 2005 נתקבל בידה דיווח בנידון. גם אלגו עצמה, ככל הנראה לא התברכה במהירות: היא עצמה נזכרה לדווח לבורסה על העיסקה המשמעותית רק כעת, קרוב לחצי שנה אחרי.



שמו של גנגר הועלה בשנים האחרונות לכותרות במספר הזדמניות. הוא נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה אריאל שרון, ובכובע אחר שלו הוא הוזכר כבעל השליטה בפועל ביצרנית מערכות הלייזר הכושלת לומניס, שחובה לבנק הפועלים האמיר לכמיליארד שקל ויותר.



אלגו, הנציגה הבורסאית השניה של גנגר (לצד לומניס) היא חברה קטנה יחסית ששוי השוק שלה עומד כיום על כ-48 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החבהר עם הכנסות של 38 מיליון שקל והפסד של 3.8 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 4.3 מיליון שקל במחזור של 35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בעלת מניות גדולה נוספת באלגו היא קרן ההשקעות אתגר, המחזיקה 12.5% מהמניות בשווי כ-6 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully