וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא מוצרים בני קיימא פחת באוקטובר בשל החגים

נתן שבע

1.11.2005 / 16:55

יבוא מוצרי חשמל "לבנים" - מכונות כביסה, מקררים ומייבשים - ירד בכ-18% לעומת אוקטובר אשתקד, וביבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית נרשמה ירידה של כ-12%; יבוא כלי רכב ירד ב-44%



בחודש אוקטובר, בו היו כ-13 ימי עבודה, נרשם יבוא נמוך במיוחד של כל מוצרי בני הקיימא בגלל תקופת החגים. בתקופה זה קיים באופן מסורתי יבוא נמוך, עקב מספר ימי העבודה המועט. סה"כ ערך היבוא של מוצרי חשמל "לבנים" (מכונות כביסה, מקררים ומייבשים) ירד בכ-18% לעומת אוקטובר אשתקד, בעוד שיבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית נרשמה ירידה של כ-12%.



השפעה נוספת על השינוי הריאלי ביבוא מוצרים בני קיימא נזקפת לכך שבחודש אוקטובר אשתקד נרשם יבוא גבוה במיוחד, בגלל הסטות יבוא מאוגוסט ומספטמבר (שביתות וחגים).



באוקטובר נרשם יבוא בהיקפים נמוכים יחסית של מוצרים בני קיימא - כאשר מלבד מייבשי כביסה, בו נרשמה עלייה ביבוא בשיעור של 21%, ביתר המוצרים נרשמה ירידה. יבוא המקררים ירד ב-31%, יבוא מכונות הכביסה פחת ב-17%, הווידיאו ב-22% (גם בשל מעבר ל-DVD) והטלוויזיה ב-8%.



היבוא המצטבר מתחילת השנה של מוצרים לבנים גדל בשיעור של כ-4.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית עלה מתחילת השנה בכ-14%.



היקף היבוא של כלי רכב בחודש אוקטובר 2005 ירד ב-44% והסתכם בכ-7,000 רכבים לעומת 12,500 כלי רכב באוקטובר 2004. בחודש אוקטובר אשתקד נרשם יבוא גבוה במיוחד של כלי רכב בגלל הסטה של יבוא מספטמבר לאוקטובר. מתוכם יובאו 500 כלי רכב מסחריים, 44% פחות לעומת אוקטובר 2004 - בעקבות היבוא הנמוך בחודש אוקטובר וכמו גם מביטול ההטבה במע"מ לרכב מסחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully