וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס: "2006 צפויה להיות שנה מצוינת; המכירות יגדלו בטווח של 35%-25%"

עומרי כהן

1.11.2005 / 16:51

ברבעון הרביעי צפוי גידול של עד 5% במכירות, ל-31.2 מיליון דולר, ורווח של 9-8 סנט למניה; "יש בשוק פעילות אינטסיווית מאוד של מכרזים, ואנו ביחסים מתקדמים עם הרבה מאוד חברות"



בסוף ספטמבר השלימה 16 רבעונים רצופים של צמיחה עקבית בהכנסות, ורצף זה אינו צפוי להישבר גם בחודשים אוקטובר-דצמבר - כך עולה מהתחזיות שפירסמה היום החברה. בשיחת הוועידה ציינה הנהלת החברה כי היא צופה צמיחה של 0%-5% בהכנסות ברבעון הרביעי, כלומר הכנסות של עד 31.2 מיליון דולר. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-8 עד 9 סנט למניה, קרי 3.5 - 3.9 מיליון דולר.



אודיוקודס, המפתחת מוצרים להעברה ולדחיסה של קול על גבי רשת האינטרנט (VoIP), דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט, כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2005 הסתכמו ב-29.7 מיליון דולר, גידול של 4% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 3.5 מיליון דולר (8 סנט למניה). זאת, לעומת רווח של 3.1 מיליון דולר ברבעון הקודם ורווח של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.



נחום פאלק, סמנכ"ל הכספים שלך אודיוקודס, הגדיר את תוצאות החברה ברבעון השלישי כמצוינות, וציין כי אם יוגשמו גם התחזיות לרבעון הרביעי, תשלים החברה צמיחה שנתית של כ-40% בהכנסות: "כבר עכשיו אנו מתחילים לראות ש-2005 היתה שנה טובה לאודיוקודס וכי בשנה הבאה צפויה לנו שנה מצוינת, לפחות במחצית השנייה שלה. יש כיום בשוק פעילות מאוד אינטסיווית של מכרזים, ואנו ביחסים מתקדמים עם הרבה מאוד חברות. כל אלו צפויים לתרום לצמיחה בחצי השנה של 2006", ציין פאלק.



באודיוקודס העריכו בתחילת השנה, כי החברה עשויה אף לצמוח בשיעור חד יותר של עד 50%, אולם צמיחה זו לא הושגה, לדבריהם, עקב השקעות נמוכות מהצפוי בשוק. "חשבנו ש-2005 תהיה יותר טובה, אבל התמקדות חברות הטלפון בארה"ב בתחום ה-IPTV (העברת שידורי טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט), הקונסולידציה בקרב מפעילות התקשורת שם, גרמו לשנה להראות קצת פחות טוב", ציין פאלק.



עם זאת, פאלק מעריך כי ההתעוררות שהיתה צפויה בארה"ב השנה, תגיע בשנה הבאה, וכי הגורמים האלו דווקא ישחקו בסופו של דבר לטובת החברה: "כשמדברים על טריפל פליי (רשתות אופטיות המאפשרות העברה של וידיאו, קול ונתונים), מדברים אומנם קודם כל על העברת שידורי הטלוויזיה, אולם אח"כ גם על ציוד ל-VoIP", הוסיף פאלק.



בינתיים כבר נרשם שיפור מסוים מכירות החברה לשוק הצפון האמריקאי, ואלו סיפקו ברבעון השלישי 56% מסך ההכנסות, לעומת 52% ברבעון השני. מנגד, ירד שיעור המכירות לאירופה מ-24% ל-21%. נהשוק הישראלי המשיך להיות משמעותי עבור אודיוקודס ותרם כ-11% מההכנסות.



באודיוקודס גם שיחררו היום תחזית ראשונה ל-2006, לפיה צפויות ההכנסות לגידול של 25%-35% ואילו הרווח הנקי צפוי לצמיחה של 30%-40%. "הגענו היום למצב, שבו כל דולר בהכנסות הופך לרווח נקי של 60 סנט", הסביר פאלק.



תחזיות אלו מצביעות על מכירות של כ- 145-157 מיליון דולר בשנה הבאה, טוב יותר מתחזיות האנליסטים, אשר צפו עד כה בממוצע מכירות של כ-143.8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully