וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק של שר התחבורה מאיר שטרית: שוטרים יוכלו לעכב נהגים לחצי שעה לבדיקת שיכרות

צבי זרחיה

1.11.2005 / 17:28

לנהגים תתבצע בדיקת שכרות במשאף - גם אם אין חשד שעברו עבירה; נהג המסרב להיבדק ייחשב כמי שעבר עבירה של נהיגה בשכרות; הצעת החוק אושרה היום על ידי ועדת הכלכלה



שוטר יוכל לעכב כל נהג או מלווה לנהג חדש עד חצי שעה לצורך עריכת בדיקת שכרות ולחייבם לערוך בדיקת שכרות במשאף - גם אם אין חשד שעברו עבירה. נהג המסרב להיבדק ייחשב כמי שעבר עבירה של נהיגה בשכרות. כך עולה מהצעת חוק שאושרה היום על ידי ועדת הכלכלה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה.

שר התחבורה מאיר שטרית שהגיש את הצעת החוק אמר כי עד היום לא יכלה המשטרה לחייב בבדיקה נהג שנחשד בשכרות והמשמעות היתה שנהגים שיכורים רבים יכלו להתחמק מעונש ולסכן חפים מפשע בכבישים. שטרית אמר כי בדיקת השכרות היא פשוטה, מהירה ולא פוגענית אך תועלתה למניעת נהיגה בשכרות מרובה.

הוא הוסיף כי הנתונים הקשים מראים כי תאונות דרכים קטלניות רבות נגרמות כתוצאה מנהיגה בשכרות. אישור הצעת החוק יגרום כי בטווח הקצר נהגים שיכורים יורדו מהכביש ותיווצר הרתעה שתביא למיגור התופעה.

יו"ר הועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס) סירב לאשר את הצעת החוק המקורית שהתירה עיכוב של עד שעה לביצוע הבדיקה. לדבריו, זוהי פגיעה בזכויות האזרח ובחופש התנועה של האזרח ואין סיבה לעכב זמן כל כך ארוך מי שאינו חשוד. "לא יתכן שנהגים יעצרו בדרכם לשדה התעופה או לפגישה בלא עוול בכפם".

נציג לשכת עורכי הדין שי גלעד אמר כי אין להאשים מי שמסרב להיבדק כמי שנהג בהיותו שיכור, אלא לבחור בנוסח מרוחק יותר שדינו יהיה כדין נהג שיכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully