וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה של הכנסת תתכנס לדון במימון הנסיעה לחו"ל של אלי אפללו ורוחמה אברהם במימון אגרקסקו

צבי זרחיה

1.11.2005 / 19:07

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין שיגר מכתב למבקר המדינה, בו נמסר כי כבר בקיץ 2003 דנה ועדת האתיקה בבקשות לקבלת אישור לנסיעה לחו"ל על חשבון אגרקסקו - והחליטה שלא לאשר נסיעות כאלה



ועדת האתיקה של הכנסת תכונס בימים הקרובים לדיון בפרשת נסיעתם לחו"ל במימון אגרקסקו של הח"כים אלי אפללו ורוחמה אברהם (ליכוד). אפללו ואברהם נסעו בקיץ 2004 לבלגיה ולארה"ב במימון אגרסקו, בניגוד לאיסור של ועדת האתיקה של הכנסת. כך חשף הבוקר TheMarker.



מימון אגרקסקו לסיור הסתכם ב-6,800 דולר, מזה ההוצאות עבור שני חברי הכנסת הגיעו ל-4,388
דולר. לאחר שנגמר הסיור הרשמי, נשאר אפללו בניו יורק והחברה מימנה לו הוצאות לינה בסך 1,213 דולר.



יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), סירב להתייחס לפרשה בטרם תקיים הוועדה דיון בעניין. עם זאת, אלדד אישר שבשנת 2003 אסרה הוועדה על אפללו מלסוע לחו"ל במימון אגרסקו.



מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, החל לחקור את הפרשה וביקש הסברים מיו"ר הכנסת, ראובן ריבלין (ליכוד). ריבלין שיגר מכתב למבקר, בו נמסר כי כבר בקיץ 2003 דנה ועדת האתיקה בבקשות של חברי כנסת אחרים לקבלת אישור לנסיעה לחו"ל על חשבון אגרקסקו, והחליטה שלא לאשר נסיעות כאלה. לפיכך, בהתבסס על התקדימים, העריכה מנהלת ועדת האתיקה כי הוועדה לא תסטה ממדיניותה.



ריבלין הוסיף כי לנוכח הדברים הללו החליטה העוזרת של אברהם למשוך את הפנייה של אברהם בעניין, עוד בטרם נדונה, ואילו ח"כ אפללו ביקש שתתקבל החלטה רשמית בעניינו. ריבלין ציין כי לא היתה פנייה נוספת כלשהי לוועדה מטעם הח"כים לגבי נסיעתם הנוספת במימון אגרקסקו בקיץ 2004.



מהבדיקה שעורך לינדנשטראוס, התברר כי בקיץ 2003 נסעו אפללו ואברהם לחו"ל כדי להתרשם מפעילותה של אגרקסקו, אף שוועדת האתיקה של הכנסת דחתה את בקשתם של השניים לנסוע במימון החברה. ואולם יו"ר הכנסת החליט אז לאפשר לשני הח"כים לנסוע לסיור במימון הכנסת. ללינדשטראוס הועבר באחרונה מידע שלפיו באוגוסט 2004 יצאו אפללו ואברהם שוב לסיור בחו"ל הפעם במימון אגרקסקו, ומבלי לקבל את אישורה של ועדת האתיקה. עלות הסיור לחברה היתה 6,800 דולר. מתוך סכום זה ההוצאות עבור שני חברי הכנסת הסתכמו ב-4,388 דולר. ללינדנשטראוס התברר עוד כי מנכ"ל אגרקסקו שהתלווה לסיור סיים את ביקורו בחו"ל כ-5 ימים לפני שני הח"כים. עלות לינתו של ח"כ אפללו בימים הללו - 1,213 דולר - מומנה על ידי אגרקסקו.



אפללו חזר ואמר היום כי דרש מחברת אגרקסקו להעביר לו את החשבון, על מנת שישלמו מכיסו. הוא הוסיף כי זמן קצר לאחר השיבה מחו"ל חלה ואושפז לתקופה ארוכה, ועל כן נשכח ממנו העניין. הוא הוסיף כי הטיסות נערכו במטוסי מטען.



אברהם אמרה היום בתגובה כי "לא נסענו ולא לנו במלונות של 5,000 דולר. כשמדובר בחברי כנסת של הליכוד, השחיתות נקשרת לעניין. ייתכן שנעשתה טעות בתום לב", טענה.

אברהם הוסיפה כי בתקופת כהונתה כחברה בוועדת הכספים, היא הוזמנה לסיור מקצועי על ידי אגרקסקו, שהינה חברה ממשלתית מעורבת. אברהם אישרה כי בוצעו 2 נסיעות: האחת בקיץ 2003 והשנייה בקיץ 2004. לדבריה, "בנסיעה הראשונה הוגשה בקשה לוועדת האתיקה שאושרה על ידי הכנסת. בנסיעה השנייה לא הוגשה בקשה לוועדת האתיקה, בעקבות פגרת הכנסת ועל סמך האישור הקודם שניתן, מה גם שפרטי האישור לא שונו והדבר נעשה בתום לב". היא הוסיפה כי "אכן מהבחינה הפרוצדורלית נראה כי ישנו טעם לפגם".



אברהם הדגישה כי "בניגוד לרושם שנוצר, 30 שעות טיסה בתא מטען אינם תענוג גדול. בכוונתי לשתף פעולה עם מבקר המדינה ולתרום את עלות הטיסה לקרן לבטחון ישראל- ליב"י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully