וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה מאיר שטרית: "לא יהיה שום עיכוב נוסף בביצוע הקמת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב"

צבי זרחיה

1.11.2005 / 20:24

הפתרון המהיר והכלכלי ביותר להקמת הקו הוא סלילת מסילת ברזל שתעבור דרך העיר מודיעין ושער הגיא ותגיע עד לכניסה לירושלים; הקו צפוי להחנך בסוף שנת 2009



לא יהיה שום עיכוב נוסף בביצוע הקמת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב. העבודות להקמת הקו ימשכו בקצב מוגבר כדי לעמוד ביעדים שהוצבו ושיגרמו לנהגים לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית - כך הודיע היום שר התחבורה מאיר שטרית לוועדה לענייני בקורת המדינה בכנסת.

שטרית קבע כי המדובר באינטרס לאומי ממדרגה ראשונה וכי יש חשיבות רבה שהפרויקט יסתיים במועד שנקבע.

שטרית הוסיף כי "קו הרכבת המהיר יצא לדרך ולא אתן לשום גורם לעצור את הפרויקט. לא נאפשר לקיים דיונים נוספים ולא יהיה כל עיכוב. כל דיון נוסף בתוואי המסילה, שאושר על ידי כל הגורמים הרלבנטיים, רק יגרום לעצירת העבודות ולדחיית הפרויקט לשנים ארוכות".



שטרית הדגיש כי קו הרכבת לירושלים נבחר מתוך מספר חלופות לאחר שהתברר כי התוואי שהבחר הוא החלופה הטובה ביותר. ההחלטה על ביצוע הקו אושרה על ידי הממשלה והמועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאחר שהתברר כי הפתרון המהיר והכלכלי ביותר להקמת הקו הוא סלילת מסילת ברזל שתעבור דרך העיר מודיעין ושער הגיא ותגיע עד לכניסה לירושלים. הקו צפוי להחנך בסוף שנת 2009.

מנכ"ל משרד התחבורה אריה בר אמר כי תוכניות הפיתוח של הרכבת זוכות ללווי צמוד של כל הגורמים הרלבנטיים במשרד האוצר וכי חברת בקרה שהוקמה בצמוד לרכבת בוחנת את כל המיזמים של הרכבת ומבצעת בדיקות כלכליות והנדסיות לכל פרוייקט ופרוייקט ורק לאחר מכן מאשרת את ביצועו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully