וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בתשואה על האג"ח הממשלתיות הארוכות בארה"ב בעקבות החלטת הריבית

TheMarker

1.11.2005 / 23:10

התשואה על האג"ח ל-10 שנים - 4.577%; התשואה על האג"ח ל-30 שנים - 4.769%; אינטל ירדה כ-4%; דל נפלה יותר מ-8%



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית, לאחר שבשני ימי המסחר הקודמים רשמו את העלייה הדו-יומית החדה ביותר מזה שנה. מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות בעקבות אזהרת רווח והכנסות של ענקית המחשבים דל, ומדד נאסד"ק ירד ב-0.3%. ירידות נרשמו במגזר השבבים, ומדד מניות המוליכים למחצה איבד 1%. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר המסחר בו נפתח במגמה חיובית, נסגר בירידות בעקבות פרסום מדד מנהלי הרכש בארה"ב אשר ירד בשיעור מתון מהצפוי. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.018% ל-4.577%; התשואה על האג"ח ל-30 שנים עלתה ב-0.014% לרמה של 4.769%.



הבנק הפדרלי העלה היום כצפוי את ריבית הבסיס (fed funds rate) בארה"ב ב-0.25%, לרמה של 4% - העלאת הריבית ה-12 ברציפות מאז אמצע שנת 2004. רמת הריבית בארה"ב כעת היא הגבוהה ביותר מאז יוני 2001. החלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) התקבלה פה אחד. הוועדה דבקה בנוסח הודעותיה הקודמות לפיה מדיניות העלאות הריבית תימשך בקצב "מדוד".



"לאור ההערכות כי האינפלציה צפויה להישאר תחת שליטה, הוועדה גורסת כי מדיניות העלאת הריבית עתידה להימשך בקצב מדוד", נאמר בהודעת ה-FOMC. עוד העריכה הוועדה כי למרות העלייה במחירי האנרגיה בעקבות סופות ההוריקן קתרינה וריטה וסכנת העלאת המחירים כתוצאה מכך, "שיעור הליבה של האינפלציה נותר נמוך למדי בחודשים האחרונים ותחזיות האינפלציה לטווח ארוך ממשיכות להיות בשליטה".



מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב, שמפרסם מכון המחקר ISM, רשם באוקטובר ירידה קלה לרמה של 59.1 - רמתו השנייה בגובהה השנה - לעומת 59.4 בספטמבר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 57.2. קריאה של המדד ברמה של מעל ל-50, מצביעה על התרחבות של פעילות הייצור, בעוד שמדד מתחת לרמה זו - מראה על האטה בפעילות.



דל (סימול DELL), יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, הזהירה אמש כי רווחיה והכנסותיה ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהצפוי, על רקע מכירות חלשות בארה"ב ובבריטניה. החברה מסרה עוד כי תרשום ברבעון הפרשה של כ-450 מיליון דולר לצורך תיקוני מחשבים, צמצומים בכוח האדם וארגון מחדש של מספר חטיבות.



דל צופה כעת רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 39 סנט למניה ברבעון - נמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 40 סנט למניה. ההפרשה החד פעמית צפויה לצמצם את הרווח ב-14 סנט נוספים למניה, כלומר 25 סנט למניה. על פי תחזיתה המחודשת, החברה צופה כי ההכנסות יסתכמו ב-13.9 מיליארד דולר - פחות מהערכתה הקודמת להכנסות בטווח של 14.5-14.1 מיליארד דולר. מניית דל נפלה ב-8.4%.



מניות השבבים רשמו ירידות. אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ירדה ב-3.7%; נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM) ירדה 2.4%.



לצד הירידות במגזר השבבים, המשיכו מניות האינטרנט לרשום עליות גם היום. גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט, עלתה ב-1.8% לשיא של כל הזמנים; יאהו (סימול YHOO) הוסיפה 2%.



מיקרוסופט (סימול MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, הודיעה על שירות מקוון חדש הקשור לשתי מוצרי התוכנה המובילים שלה - חלונות ואופיס - שנועד לאפשר לה למכור מנויים או מודעות דרך תוכנות מתוצרתה. מניית מיקרוסופט עלתה ב-1%.



חברת לוקהיד מרטין ושלוש חברות השקעה פרטיות מנהלות מגעים לרכישת ספקית שירותי המחשוב קומפיוטר סיינסס (סימול CSC) לפי מחיר של 64-65 דולר למניה. לדברי מקורות מקורבים לעסקה, הדיונים נמצאים בשלב מוקדם ואין כל ערובה כי העסקה אכן תתממש, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מניית קומפיוטר סיינסס קפצה ב-13%.



ענקית המדיה ויאקום (סימול VIAB) רשמה רווח של 708.5 מיליון דולר, מספר חודשים לפני הפיצול של החברה לשתי חברות נפרדות. הרווח הנקי של ויאקום הסתכם ב-45 סנט למניה, לעומת הפסד של 487.6 מיליון דולר, או 28 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2004. הכנסות ויאקום ממכירות עלו ב-10% ל-5.94 מיליארד דולר.



חטיבת MTV רשמה עלייה של 15% בהכנסותיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2004. העלייה בהכנסות MTV היא בשל העלייה במכירות זמן הפרסום, על ידי שיפור באחוזי הצפייה של הרשת. חטיבת CBS רשמה ירידה של 2% בהכנסותיה ברבעון. חטיבת CBS רשמה ירידה במכירותיה, ואחת הסיבות היא היעדרותם של תשדירי תעמולת הבחירות שהתקיימו בנובמבר 2004. מניית ויאקום עלתה בקרוב ל-2%.



חברת הרדיו הלווייני סיריוס (סימול SIRI) דיווחה על התרחבות הפסדיה ברבעון השלישי ל-180.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 169.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2004. מספר המנויים של סיריוס גדל ברבעון בכ-359 אלף ל-2.17 מיליון. מניית סיריוס עלתה ב-4.8%.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל (סימול PG) רשמה גידול של 4.5% ברווחיה הודות למכירות טובות של מוצרי טיפוח וניקיון. יצרנית מוצרי הצריכה הגדולה בעולם, דיווחה על רווח של 2.03 מיליארד דולר, לעומת רווח של 1.94 מיליארד דולר ברבעון המקביל לפני שנה. הכנסות החברה עלו ב-7.6% ל-14.79 מיליארד דולר. התוצאות הכספיות היו נמוכות מתחזיות האנליסטים. בגלל סופות ההוריקן ריטה וקתרינה, פרוקטר נאלצה לסגור זמנית את מפעל הענק שלה בלואיזיאנה. בנוסף, נפגעה החברה מהעלייה בעלות חומרי הגלם בעקבות ההוריקנים. מניית החברה ירדה ב-1.3%.



מתחרתה של פרוקטר אנד גמבל, קולגייט-פלמוליב (סימול CL), דיווחה על צמיחה ברווח הרבעוני הודות לעלייה הראשונה זה שנתיים במחיר מוצריה וביקוש גבוה למוצרים הדנטליים. החברה דיווחה על רווח של 369.7 מיליון דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים - לעומת 329 מיליון דולר בתקופה המקבילה לפני שנה. מכירות החברה גדלו ב-8% לעומת הרבעון המקביל, ל-2.91 מיליארד דולר. מניית החברה ירדה ב-1.1%.



מארש אנד מקלינן (סימול MMC), ברוקרית הביטוח הגדולה בארה"ב, רשמה עלייה ראשונה ברווח הנקי מאז הגשת האישומים נגדה על ידי התובע הכללי של ניו יורק אליוט ספיצר בגין הונאת המשקיעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully