וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז מתנגד לפסיקה שתמכה במימון שירותי זנות

הארץ

2.11.2005 / 7:33

היועץ המשפטי לממשלה מתח אתמול ביקורת על פסיקת בית המשפט המחוזי בת"א, שהורה לחברת ביטוח לממן שירותי זנות לאדם שנפצע בתאונת דרכים וסובל מאין אונות



היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז מתח אתמול (שלישי) ביקורת על פסיקת בית המשפט המחוזי בת"א, שהורה לחברת ביטוח לממן שירותי זנות לאדם שנפצע בתאונת דרכים וסובל מאין אונות.



בחוות דעת שהגיש לבית המשפט העליון אומר מזוז כי הפסיקה מנוגדת לעקרונות הצדק והמוסר ומפירה את עקרונות היסוד של זכויות האדם. היועץ סבור כי פסיקה כזו מעודדת את תעשיית הזנות ופוגעת בכבוד הנשים. פסק הדין ניתן לפני שנה והיועץ העביר את חוות דעתו בעקבות שני ערעורים עליו.



עמותות "מוקד סיוע לעובדים זרים" ו"הקליניקה למאבק בסחר בנשים שבאוניברסיטה העברית", קיבלו רשות להצטרף לעתירה, שהגישו חברות הביטוח מגדל ואבנר נגד הפיצויים שנפסקו לנפגע בבית המשפט המחוזי בתל אביב.



בפסק דין שניתן בסוף השנה שעברה קבעה השופטת דרורה פלפל, בין השאר, שעל המבטחות לשלם לאיש פיצוי של 150 אלף שקל למימון ביקוריו במכוני ליווי. העמותות טוענות שמדובר בפיצוי פסול שכן "אדם הוא לעולם מטרה בפני עצמה ולא אמצעי לסיפוק האחר, ומשכך אינו יכול להוות פיצוי, שכן הדבר מבזה את צלם האנוש שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully