וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניות הבנקים הגדולים איבדו עד 3%

נתן שבע

2.11.2005 / 17:21

מכתשים אגן התממשה לאחר זינוק של כ-9% בשבועיים האחרונים. טאואר עלתה ב-6% והשלימה זינוק של 18% ביומיים

המסחר בתל אביב הצליח להינעל ביציבות על רקע פתיחה חיובית בוול סטריט ולאחר שבמרבית שעות היום נרשמו ירידות של עד חצי אחוז. מדד המעו"ף נותר על כנו ברמה של 759.15 נקודות, מדד תל אביב 100 נותר על רמה של 766.26 נקודות ומדד התל טק הוסיף 0.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-960 מיליון שקל.

אתמול העלה נגיד הבנק הפדרלי את הריבית על הדולר כצפוי - בפעם ה-12 ברציפות - ל-4%, והשווה אותה לרמה בישראל. כשהצריכה הפרטית בארה"ב עדיין רותחת, הצמיחה מכה את התחזיות והלחצים האינפלציוניים ממשיכים, ימשיך כנראה גרינספאן בשתי העלאות ריבית נוספות בדצמבר ובינואר ובמקביל תעלה הריבית בישראל, אם כי ייתכן שהסוף מתקרב.

"הקשר בין הבורסות בתל אביב ובורסות העולם הולך ומתחזק", ציין הבוקר פעיל בכיר בשוק המקומי. "אנחנו בתקופה של אופנת מניות - הבורסות בעולם מפגינות עוצמה. גם רמת המחירים בשוק הישראלי היא סבירה. כל עוד אין כאן בועה לא תהיה מפולת, אבל ברקע יש לא מעט ערפל לגבי המצב הבטחוני, הקשיים הפוליטיים והתקציב. לא חסרות סיבות נוספות. היום אפילו רמת ההגנות על התיקים פחתה בקרב השחקנים, לעומת החודשים האחרונים, כאילו כולם רוצים שהחגיגה תימשך", הוסיף.

ומה לגבי הראלי המסורתי של המדדים לקראת סוף שנה? "אני מעריך כי החודש עוד נראה תשואות חיוביות, אבל בדצמבר התמונה בהחלט יכולה להשתנות", אמר הפעיל. "לאור רמות השיא, ייתכן שנראה מימושים - אין מדובר במימוש חד אבל בהחלט יכולה להיות פה מיני מפולת של 5%. ברקע, בהחלט ייתכן שהשוק בארה"ב יבין כי אנו לקראת סוף עידן העלאות הריבית, יפרוץ קדימה ואנחנו יחד איתו", ציין.

את המסחר הובילו מניות הבנקים הגדולים - לאומי ירדה 3% במחזור הגבוה בשוק והפועלים איבדה 2.5%, ככל הנראה בשל מכירות של משקיעים זרים.

טבע ננעלה בעלייה של 0.1%. אתמול הצטרף כלל פיננסים בטוחה לבתי השקעות פרטיים וזרים והעלה את מחיר היעד לטבע ל-42.5 דולר - כ-10% מעל מחירה אתמול בנעילת המסחר בארה"ב.

מכתשים אגן התממשה ב-1.4% לאחר שהשלימה מהלך של 9% בשבועיים האחרונים.

אלביט מערכות הוסיפה עוד 2% והשלימה בכך עלייה של 4% ביומיים, לאחר שהודיעה אתמול על חוזה בהיקף של 100 מיליון דולר.

בכלל פיננסים בטוחה חזרו על המלצת "קנייה" לדלק רכב וציינו כי החברה תדווח על רבעון טוב עם דיווידנד גדול. מאידך הביעו חשש מחולשה בשוק הרכב בשנה הבאה וחזרה למסלול צמיחה ב-2007. דלק רכב איבדה 0.2%.

טאואר, שדיווחה אתמול על חוזה לייצור חיישני תמונה שישולבו בטלפונים סלולריים, טיפסה בעוד 6% והשלימה זינוק של כ-18% ביומיים.

לידר ושות' מעלה המלצה לפריגו ומציב לה מחיר יעד הגבוה בכ-25% ממחירה בשוק. "כשאנו מביטים הלאה, יש מקום להאמין כי אנו בתחתית ומכאן הדרך כלפי מעלה", כותב אורי הרשקוביץ מלידר. המניה הוסיפה 4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully