וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: יום לאחר העלאת הריבית בארה"ב ל-4% - הדולר נותר ללא שינוי ברמה של 4.646 שקלים

טל לוי

2.11.2005 / 15:45

פינוטק: "האמריקאים לא יחדלו להעלות את הריבית וייתכן כי זו תגיע גם לרמה של 6% עד אמצע 2007; לישראל לא תהיה ברירה אלא להמשיך להעלות ריבית"



גם העלאת הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 4%, אינה מצליחה להזיז את הדולר בישראל. המטבע האמריקאי נסחר זה למעלה מ-3 שבועות ברצועה צרה סביב 4.64 שקלים תוך שהוא מפגין תנודתיות אפסית.



גם היורו מפגין היום תנודתיות נמוכה והוא יורד 0.1% לרמה של 5.59 שקלים.



"העלאת הריבית בארה"ב היתה צפויה וההערכות הן שגם בדצמבר הקרוב נראה העלאה נוספת של 0.25%", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבית ההשקעות פינוטק, לי מור, "אנו לא רואים הפוגה ברצף העלאות הריבית והנגיד החדש, ברננקי, אפילו יותר אגרסיווי מגרינספאן ולא יהסס להמשיך להעלות את הריבית על מנת להילחם באינפלציה".



מור מציין כי עד 2007, ניתן להגיע אפילו לריבית של 6% בארה"ב וזאת במטרה להלחם ב"בועות" נדל"ן למיניהן ודיכוי אינפלציה.



במידה שאכן כך יקרה, ישראל צפויה להיות בבעיה: מצד אחד קשה יהיה להעלות את הריבית בקצב מהיר כל כך מבלי לראות פגיעה בשוק הנדל"ן ובשוק העבודה בארץ והדבר בהחלט עשוי לדכא צמיחה. מצד שני, קלושים הסיכויים שנראה פער ריביות שלילי לטובת ארה"ב אשר ירחיק מכאן משקיעים פוטנציאליים.



"סביר שהממשלה תבחר באופציה השנייה, תוך שהיא תומכת בחברות הגדולות על חשבון הצרכן הקטן המעוניין לרכוש דירה", אומר מור, "נכון שמחירי הדירות בארץ ננקבים בשקלים, אולם המחיר משתנה במהירות בהתאם לשער הדולר ולכן המחירים בישראל למעשה כן צמודים לשער הדולר".



"הדולר נסחר במחזוריות, המגמה היא עדיין עלייה בשערו אולם עלייה זו תלוייה בירידות נקודתיות שמהוות הזדמנויות קנייה טובות", אומר מור, "רמה של 4.5 שקלים מהווה כיום הזדמנות קנייה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully