וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי התרופות האתיות בארה"ב ברבעון השני כפולה מקצב האינפלציה באותה תקופה

מיכל רמתי

2.11.2005 / 9:55

כך לפי דו"ח חדש של הארגון הצרכני AARP; מחירי התרופות האתיות במרשם ברבעון השני, עלו ב-0.9% לעומת הרבעון הראשון וב-6.1% לעומת הרבעון השני ב-2004



יצרניות התרופות העלו את מחירי התרופות האתיות (תרופות מקוריות, ולא גנריות) בארה"ב בקצב הכפול מהאינפלציה בארה"ב ברבעון השני. כך לפי דו"ח של ארגון AARP האמריקאי, ארגון צרכני לפנסיונרים, ואחד הגופים הלוביסטים הגדולים של האוכלוסייה המבוגרת בארה"ב.



המחירים הסיטונאיים של 193 התרופות במרשם, ששימושן בקרב האוכלוסיה המבוגרת נפוץ ביותר בארה"ב, עלו ב-0.9% בממוצע ברבעון השני של השנה. קצב עלייה זה נמוך אמנם מהקצב שנרשם בתקופה המקבילה בשנה שעברה - 1% - אך כמעט כפול מהעלייה במדד המחירים לצרכן, שעמדה על 0.5% ברבעון השני.



מחירי היצרן עבור תרופות אתיות עלו ב-6.1% בשנה שהסתיימה ביוני 2005 - יותר מכפליים לעומת העלייה באינפלציה הכללית בארה"ב בתקופה זו, שעמדה על 3%. עם זאת, הצמיחה במחירי היצרנים לתרופות אלה איטית יותר בינתיים לעומת הצמיחה שנרשמה בשנים 2004-2003.



לפי הדו"ח של AARP, האמריקאי הממוצע מעל גיל 50 - הנוטל שלוש תרופות במרשם ביום - חווה ככל הנראה עלייה שנתית של 97.14 דולר בעלות הטיפולים בשנה שהסתיימה ביוני 2005. זאת, לעומת עלייה שנתית של 154.68 דולר בשנה בתקופה המקבילה שנה קודם לכן, ועלייה של 144.15 בשנה שהסתיימה במארס 2005. נתון זה מבוסס על ההנחה כי העלייה במחירים הועברה לצרכן, ונכון במקרים שבהם מדובר בתרופות אתיות.



התרופות שבהן נרשמה העלייה הגדולה ביותר במחירים ברבעון השני הן אטרובנט (שם גנרי: איפרטרופיום), אמביין (זולפידם), פלטל (סילוסטזול), קומביוונט (אלבוטרול), לסקול (פלובסטטין סודיום), לוטנסין (בנאזפריל), מיאקלצין (קלציטונין סלמון) ואקטונל (ריסדרונאט).



לפי AARP, ברבעון הראשון נרשמה עלייה של 6.6% במחירי 195 התרופות האלו. לעומת זאת, מחירי 75 התרופות הגנריות הנפוצות ביותר בארה"ב, עלו ב-0.7% באותה תקופה. מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-3% באותה תקופה.



מחקר שפורסם בשבוע שעבר על ידי חברת אקספרס סקריפטס בארה"ב, הראה כי שימוש נרחב יותר בתרופות הגנריות הזולות, עשוי להפחית את עלויות הבריאות בארה"ב בכ-20 מיליארד דולר בשנה. מדיקר, שירות הבריאות הממלכתי בארה"ב, צפוי להרחיב את כיסוי התרופות שלו גם לתרופות במרשם בתחילת 2006 - הרחבה שצפויה לעלות כ-720 מיליארד דולר בעשר השנים הקרובות. לפי חברת IMS הלת', מכירות התרופות בארה"ב צפויות לעלות השנה ב-7% לסכום של 259 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully