וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: אין דבר חשוב יותר מאשר המאבק בשחיתות הציבורית

צבי זרחיה

2.11.2005 / 10:45

המבקר, מיכה לינדנשטראוס, חוקר שבע פרשיות שחיתות שאותן יפרסם כדו"חות ביקורת מיוחדים, שבהם יצויינו שמות המבוקרים; ממתין לתשובת הכנסת בפרשת נסיעתם של אפללו ואברהם לחו"ל במימון אגרקסקו



"אין דבר יותר חשוב מאשר המאבק בשחיתות הציבורית" - כך אמר הבוקר מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בהופיעו בוועדת הכספים של הכנסת.

לדברי לינדנשטראוס, "השחיתות הציבורית היא מסוכנת ביותר כי הציבור מאבד את אמונו בממשל המרכזי בנציגיו ובנבחרי הציבור, והתוצאה היא הרת אסון לחברה הדמוקרטית. המאבק נגד השחיתות מחייב פעילות ביד קשה. רק היא יכולה לעקור את התופעה העצובה הזו מהשורש. אם לא נעקור את התופעה מהשורש יש סכנה לדמוקרטיה הישראלית ולאמון הציבור בשלטון כולו: המרכזי, והלוקלי".



המבקר הדגיש כי חייבים לטפל בתופעת השחיתות הציבורית כמשימה ראשונה במעלה. לדבריו, "לצורך כך הקמנו במשרד אגף מיוחד שכל עיקרו מלחמה בשחיתות הציבורית. באגף מועסקים למעלה מעשרה אנשים, עורכי דין, כלכלנים, אנשי מקצוע ורואי חשבון. האגף הזה עוסק כיום בשבע חקירות של פרשות שחיתות מרכזיות בעקבות תלונות משמעותיות שנבדקו בדיקה ראשונית והעלו את הצורך בהעמקתם".



מבקר המדינה הודיע כי הצוותים הבוחנים את פרשיות השחיתות בראשותו של ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, העומד בראש היחידה למאבק בשחיתויות שהוקמה באחרונה במשרד מבקר, עוסקים בנושא הזה במלוא הקיטור וכי הדברים יגיעו לסיכום בשבועות הקרובים.



באשר לפרסום שמות מבוקרים, אמר המבקר כי אין שום מניעה לפרסם את השמות, אך אם מישהו יאמר לו דבר מה המונע ממנו לפרסם שם של מבוקר, הוא יבקש לשקול את עמדתו בעניין.



בהתייחסו לפרשת נסיעתם של הח"כים אלי אפללו ורוחמה אברהם לבלגיה ולארה"ב במימון אגרקסקו שנחשפה שלשום ב-TheMarker, אמר המבקר כי "בדקנו את אגרקסקו ותוך כדי בדיקה ראינו שיש שם נסיעה של חברי כנסת מסויימים לחו"ל בשנת 2003. הדבר חייב תגובה של אותם ח"כים. כשראיתי את הדברים פניתי ליו"ר הכנסת דיווחתי לו על כך, ונאמר לי כי הנסיעה הגיעה לוועדת האתיקה ולא אושרה ומי שכיסה את ההוצאות בפועל היתה כנסת ישראל. העניין מבחינתי הסתיים".



המבקר הוסיף כי, "זמן קצר לאחר מכן, בשנת 2004, נאמר לי שהיתה נסיעה נוספת של אותם ח"כים במימון אגרקסקו. ביקשתי לברר את הדברים בצורה יסודית ואז התברר כי הפעם כיסוי ההוצאות היה על ידי חברת אגרקסקו. פנינו ליו"ר הכנסת ואנו ממתינים לתשובה של הכנסת לגבי תוצאות הבדיקה".



יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין שיגר אתמול מכתב אל המבקר, שבו נמסר כי כבר בקיץ 2003 דנה ועדת האתיקה בבקשות של חברי כנסת אחרים לקבלת אישור לנסיעה לחו"ל על חשבון אגרקסקו. הוועדה החליטה שלא לאשר נסיעות כאלה. לפיכך, בהתבסס על התקדימים, העריכה מנהלת ועדת האתיקה כי הוועדה לא תסטה ממדיניותה".



ריבלין הוסיף כי לנוכח הדברים הללו החליטה העוזרת של אברהם למשוך פנייתה בעניין, עוד בטרם נדונה, ואילו ח"כ אפללו ביקש שתתקבל החלטה רשמית בעניינו. ריבלין ציין כי לא היתה פנייה נוספת כלשהי לוועדה מטעם הח"כים אפללו ואברהם לגבי נסיעתם הנוספת עם אגרקסקו בקיץ 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully