וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן ממשיכה להשקיע מעבר לים: רכשה 45% מבניין אוניברסיטת ציריך תמורת 195 מיליון שקל

טל לוי

2.11.2005 / 12:07

אחזקות דומות במבנה נרכשו במקביל בידי איש העסקים יגאל אהובי; לפני כחודש רכשה החברה 45% מהזכויות על 30 מרכזי קניות בקנדה תמורת כ-196 מיליון שקל



דלק בינלאומי (בלרון) מקבוצת דלק נדל"ן שבשליטת של יצחק תשובה, הודיעה היום כי רכשה 45% ממניותיה של חברה המחזיקה בבניין משרדים בעיר ציריך אשר מושכר במלואו לאוניברסיטת ציריך עד 2015, עם שתי אופציות להארכה בחמש שנים כל אחת. שווי העסקה עומד על 432 מיליון שקל כאשר חלקה של בלרון מסתכם ב-195 מיליון שקל. עוד נמסר, כי דמי השכירות שמשלמת האוניברסיטה מסתכמים ב-21 מיליון שקל בשנה והם צמודים ב-85% למדד המחירים לצרכן הנהוג בשווייץ כאשר העדכון מתבצע אחת לשנה בחודש ינואר.

45% הנותרים מהחברה ששלטה במבנה נרכשו בידי איש העסקים יגאל אהובי בסכום דומה. לצד הבניין, ממוקם בית מגורים עתיק שנבנה במהלך המאה ה-17 ומוגדר כ"בניין לשימור". בניין זה הוערך לאחרונה בכ-5.4 מיליון שקל ובכוונת הרוכשים למוכרו ולכסות חלק מההון העצמי שהושקע.



מימון העסקה יבוצע באמצעות הלוואת נון ריקורס (בה הנכס עצמו משמש כבטוחה) בהיקף של 403 מיליון שקל לזמן ארוך ובריבית קבועה של 3.12% מיליון שקל בשנה. יתרת הכסף יגיע ממקורותיה העצמיים של החברה. גובה ההלוואה עשוי להשתנות במידה שהרוכשים ימצאו לנכון למכור את בית המגורים המצוי בסמוך לבניין.



מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר היום כי "ההשקעה היא המשך המדיניות להשקיע במדינות מערביות מפותחות בעלות כלכלה יציבה, בנכסים במקומות איכותיים, לשוכרים בעלי איכות ולזמן ארוך" עוד אמר כי בכוונת החברה להמשיך לרכוש נכסים מניבים בשווייץ על פי אסטרטגיה זו.



זהו הנכס השני שרוכשת דלק בינלאומי בשווייץ בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שבאוגוסט האחרון רכשה החברה בניין משרדים בסמוך לציריך, המושכר במלואו לבנק ההשקעות קרדיט סוויס, תמורת כ-409 מיליון שקל. בסך הכל השקיעה בלרון כ-190 מיליון דולר בהשקעות בנכסים בשווייץ. לפני כחודש חתמה בלרון על הסכם לרכישת 45% מהזכויות על 30 מרכזי קניות בקנדה, המושכרים לרשת הדרגסטורים ז'אן קוטו, תמורת כ-196 מיליון שקל.



דלק נדל"ן פועלת בשוק הנדל"ן שבחו"ל באמצעות דלק בלרון ובשוק המקומי באמצעות דנקנר השקעות. באוגוסט האחרון השלימה החברה הנפקה בהיקף של 750 מיליון שקל לאחר שסיימה את הרבעון השני עם הכנסות בסך של כ-282 מיליון שקל ורווח נקי של 37.8 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully