וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת מגמת ההאטה של החודשים האחרונים בהשקעותיהם של תושבי חוץ במניות למסחר בבורסה בתל אביב

TheMarker

2.11.2005 / 12:17

סך ההשקעות הישירות נטו של תושבי חוץ מתחילת השנה מסתכם ב-4.2 מיליארדי דולרים, כמעט כפול מהיקף ההשקעה השנתי הממוצע בארבע השנים האחרונות; כך עולה מנתוני מחלקת המחקר בבנק ישראל



בהשקעותיהם של תושבי חוץ במניות למסחר בבורסה בתל אביב נמשכה מגמת ההאטה של החודשים האחרונים ואף נרשמו מימושים, אם כי בהיקף זניח, כך עולה מנתונים של מחלקת המחקר בבנק ישראל. מהנתונים עולה, כי זאת במקביל לעצירה בהשקעות הזרות במניות בשווקים המתעוררים שנרשמה באוקטובר. מאידך, סך ההשקעות הישירות של תושבי חוץ במשק המשיך לגדול בחודש החולף, לאחר הצטמצמותו בחודש הקודם כתוצאה ממימוש השקעה ישירה של תושב חוץ בחברת סלקום. סך ההשקעות הישירות נטו של תושבי חוץ מתחילת השנה מסתכם ב-4.2 מיליארדי דולרים, כמעט כפול מהיקף ההשקעה השנתי הממוצע בארבע השנים האחרונות.



מהנתונים עולה עוד, כי הסקטור העסקי רכש החודש מט"ח באפיק קצר הטווח - המשיך לפרוע אשראי בנקאי במט"ח והמשיך לצבור מט"ח בפיקדונות בבנקים בארץ - אך מנגד מכר מט"ח באמצעות מכשירים פיננסים נגזרים. מתחילת השנה, מסתכמים פירעונות האשראי במט"ח והצבירה בפיקדונות במט"ח בהיקף ניכר של 4.8 מיליארדי דולרים. זאת, על רקע תהליך הצמצום המתמשך בפער הריביות בין השקל לדולר.



המשקיעים המוסדיים השקיעו בני"ע זרים כ-230 מיליון דולר. זאת, בהמשך לחודשים האחרונים, בהם הואצו השקעות אלו. מתחילת השנה השקיעו המשקיעים המוסדיים בנכסים זרים כ-2.2 מיליארד דולר. הגידול בהשקעות בחו"ל הינו מהלך ארוך טווח המתרחש על רקע החלתו, בתחילת 2005, של השלב האחרון של הרפורמה במיסוי.



פעילותם של משקי הבית במהלך החודש היתה בהיקפים מצומצמים בדומה לחודשים הקודמים.



הממשלה גייסה בחודש אוקטובר 750 מיליון יורו באמצעות הנפקת אג"ח סחירות בחו"ל, שלא במסגרת הערבויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully