וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסרה האמריקאית רוכשת את הקניין הרוחני של שלקייס תמורת 33 מיליון דולר

עמי גינזבורג

2.11.2005 / 13:07

שלקייס המתמחה במארזים ממוזערים לשבבים עמדה בסוף 2004 בפני פשיטת רגל; לאחר המכירה תמשיך שלקייס להחזיק במרכז הייצור שלה בסין יחד עם קרן השקעות ממשלתית סינית



חברת טסרה טכנולוגיות האמריקאית (Tessera Technologies ? TSRA), ספקית מובילה של טכנולוגיות ממוזערות לתעשיית האלקטרוניקה, הודיעה אתמול בלילה כי רכשה פעילות ופטנטים של חברת שלקייס הישראלית, המפתחת ומספקת מארזים ממוזערים לשבבים.



במסגרת העסקה רוכשת טסרה את הקניין רוחני (IP) של שלקייס תמורת 33 מיליון דולר במזומן. כמו כן, תעביר טסרה לשלקייס ולבעלי מניותיה זכות לשימוש ב-75 פטנטים שיהוו בסיס להקמת מפעלי ייצור נוספים מצד שלקייס. שלקייס צפויה לחלק דיווידנד גבוה לבעלי מניותיה ולייצר להם רווח מיידי על ההשקעה שנעשתה לאחרונה. טסרה נסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר.



בעלת המניות העיקרית בשלקייס היא קבוצה הכוללת את קרן אינפינטי וכלל תעשיות שמחזיקה ב-47% ממניות החברה. קרן ההשקעות PNV מחזיקה ב-20% מהמניות, וליאון רקנאטי באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו, גלנרוק מחזיק ב-8%. בעלי מניות קטנים יותר, יחד עם עובדי החברה ומנהליה, מחזיקים ביתרת המניות.



אמיר גל-אור, שותף מנהל בקרן הון סיכון אינפיניטי, שהוביל את המהלכים בשלקייס ויזם את העסקה עם טסרה, מסר כי שלקייס היתה בדצמבר 2004 בעלת חובות של 20 מיליון דולר ובתהליך פשיטת רגל: "עסקת רכישת הטכנולוגיה של שלקייס על ידי טסרה משלימה מהפך שעברה החברה בשנה האחרונה, בהובלת כלל תעשיות והשקעות וקרן אינפיניטי. בצעדים ניהוליים נכונים שכללו שינוי מודל עסקי, החלפת הנהלה, שינויים בהתקשרויות החוזיות, הקמת מפעל ייצור בסין וגיוס הון, הצליחו הנהלת שלקייס ובעלי המניות לייצר לחברה ערך של עשרות מיליוני דולרים בזמן קצר".



גל-אור הוסיף, כי המפעל הקיים של שלקייס בסין, שנשאר בבעלות החברה, יגיע למכירות של עשרות מיליוני דולרים בתוך שנים ספורות, ובכוונת החברה לפעול להקמת מפעלים נוספים, על בסיס הפטנטים החדשים, עבורם קיבלה רישיונות. "אנו בטוחים", הוסיף גל-אור, "כי גם בנכסים שנותרו בידי החברה, טמון פוטנציאל ערך רב נוסף, אותו אנו מתכוונים לממש, יחדיו עם שותפינו הסינים".
גל-אור ציין, כי העסקה עם שלקייס היא המשך של סדרת מימושים מוצלחת, שרושמת אינפיניטי בחודשים האחרונים.



בתחילת 2005 החליפה שלקייס מנכ"ל וצירפה את שלום דסקל, שניהל לפני כן את חברת פאואר פייפר. במאי 2005 הודיעה שלקייס על הקמת מרכז הייצור בסין ובנוסף גייסה 19.4 מיליון דולר. בגיוס השתתפו קרן הון הסיכון אינפיניטי, כלל תעשיות, קרן השקעות ממשלתית סינית בשם CSVC, קרן PNV מסינגפור, והקרן הקוריאנית KGIF. מרכז הייצור של שלקייס בסין מתוכנן להעסיק 300 עובדים ולייצר בשנת 2006 שבבים שישווקו לחברות מוליכים למחצה ברחבי העולם.



שלקייס הוקמה ב-1994 ומרכז הפיתוח שלה ממוקם בירושלים. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מארזים ממוזערים לשבבים המיועדים לתחומים כמו צילום דיגיטלי, תקשורת נתונים ומכשור אלקטרוני אישי נישא. טכנולוגיית המארזים הזעירים שפיתחה מגנה על שבב הסיליקון מפני פגעי סביבה כגון לחות, לכלוך ואבק. המארז הממוזער עוטף את השבב בין שתי שכבות דקיקות של זכוכית שקופה. מרכז הפיתוח של שלקייס בירושלים יהפוך ברובו, לאחר השלמת העסקה, למרכז פיתוח של טסרה בישראל.

שלום דסקל, מנכ"ל שלקייס מסר כי "שלקייס סיימה תהליך TURN AROUND מהיר והרווח המהיר הנגזר מההשקעה מהווה הפתעה חיובית גדולה לכולם ובמיוחד עבור שותפינו הסינים. "בכוונתנו להעמיק את שיתוף הפעולה של שלקייס עם שותפינו בסין", הוסיף דסקל.

אינפיניטי מנהלת קרנות הון הסיכון בהיקף של למעלה מ-250 מיליון דולר להשקעות בחברות טכנולוגיה. קרן אינפיניטי הוקמה ב-1997 כהמשך לקרן ניצנים. המשקיעים העיקריים בקרנות אינפיניטי הם IDB, ג'נרל אלקטריק, ובנק ההשקעות האמריקני FBR.

את הקרן מנהלים בישראל אמיר גל-אור ואבישי זילברשץ. בין המימושים שביצעה אינפיניטי באחרונה ניתן למנות את מכירת מניותיה בחברות Shopping.com שנמכרה במאי השנה ל-eBay תמורת 620 מיליון דולר, סאיטקס ויז'ן שנמכרה ל-HP תמורת 230 מיליון דולר, ונייטיב נטוורקס, שנרכשה במרץ 2005 על ידי ענקית התקשורת אלקטל תמורת 55 מיליון דולר. הפורטפוליו הטכנולוגי של אינפיניטי כולל גם החזקות בחברות סייפן, אידנטיפיי, סלטרא, גליל מדיקל, פרוניורון, אורסוס, ויז'נקייר, איומאי, בריינסגייט, גלוקון וניקסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully