וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים חוששים מחולשה בשוק הרכב בשנת 2006: "מכפיל נמוך ודיווינדים גבוהים משאירים אותנו אופטימיים"

נתן שבע

2.11.2005 / 13:26

דחייה ברכישת רכב חדש בעקבות הפחתת מסי הקנייה ועליית מחירי הדלק הם בין הגורמים שעשויים למתן את הצמיחה בשוק הרכב לצד ההתאוששות במשק הישראלי



מניית רכב נחשבת לאחת ממניות יצרניות הערך (בתשואה ודיווידנד) הגבוהות בשוק בעשור האחרון, מאידך בשנה האחרונה היא נסחרת ברצועה צרה.



בחודשים האחרונים עלו הערכות, כי הצמיחה במשק והגידול בתעסוקה ובשכר יולידו ביקושים למכירות החברה שמשווקת את מכוניות מאזדה ופורד. יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה מציין, כי דווקא מספר גורמים ב-2006 עשויים לעכב את קפיצת המדרגה של החברה בשנה הבאה.



הגורם הראשון הוא הפחתת מס הקנייה על כלי הרכב שעשויה להביא לדחייה מסוימת ברכישת רכב חדש. בן זאב מעריך, כי השינוי במדרגה הראשונה הוא זניח ובאשר למדרגות הבאות (בסוף 2006 ואילך) יביאו לדחייה עונתית במכירות של רכב חדש (פגיעה ברבעון הרביעי).



בנוסף, עשוי הענף להיפגע בשל החקיקה בנושא שווי שימוש לרכב, כלומר, שיעור תשלום המס שישלם העובד בחברה הזכאי לרכב חברה בליסינג. הדבר עשוי להפחית את הכדאיות בביקוש לרכב. חקיקה כזו, אם תעבור, תפגע בחברות הליסינג וביבואני הרכב ועלולה להיות לה השלכה מהותית לטווח הבינוני, אומר בן זאב.



עליית מחירי הדלק עשויה אף היא להשפיע על הפגיעה בביקוש לרכב ליסינג על ידי עובדי החברות, כאשר עלייה במחיר תגרור הגבלה של הקילומטראז' של העובדים בהיקף השימוש ברכב. הביקוש לרכבים פרטיים אף הוא עשוי לפחות, כאשר הלקוח יעדיף לדחות רכישת רכב חדש לפחות עד שמחירי הדלקים יירגעו, ויעדיף שימוש בכלי תחבורה אחרים.



אם כך, אז למה בכלל משמרים המלצת "תשואת יתר" לדלק רכב במחיר הגבוה של 34 שקל, הגבוה בכ-13% ממחירו בשוק? דו"ח כספי חזק, מחיר אטרקטיווי שמבטא מכפיל רווח נמוך ותשואת דיווידנד גבוהה על רקע ציפיות לצמיחה ב-2007, הם אשר מובילים למסקנה.



בכלל פיננסים מציינים, כי החברה תדווח על רווח של 76 מיליון שקל ברבעון השלישי (גבוה ב-20% מהרווח ברבעון המקביל) עם רבעון חזק של 10,000 מסירות בדומה לרבעון השני. במקביל תחלק החברה דיווידנד של 150 מיליון שקל (דיווינד חצי שנתי). במקביל, נהנית דלק רכב מהיחלשותו של הין אל מול הדולר שמחזקת את היכולת התחרותית של יבואני הרכב היפניים (ובראשם מאזדה) אל מול המותגים הקורייאנים (יונדאי שברולט - קוריאה).



בן זאב מעריך, כי החברה סובלת מעונתיות כאשר הרבעון השני והשלישי הם החזקים (בגלל דחיית רכישות הנובעות מסיום המודל). כמו כן, בטווח הקצר צפוייה החברה לתחרות מיונדאי, ובטווח הבינוני התחרות תגיע מטויוטה המתחזקת בשוק המקומי, כך לפי בן זאב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully