וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע המוסדי הגדול ביותר במו"ל האמריקאית נייט רידר דוחק בחברה להעמיד עצמה למכירה

רויטרס

2.11.2005 / 13:40

זאת בטענה כי נכשלה ביצירת מספיק ערך עבור בעלי המניות; פרייווט קפיטל מנג'מנט מחזיקה ב-18.9% מנייט רידרף; לפיה קיים פער משמעותי בין הערך ההוגן של נכסי החברה וטווח המסחר של מניותיה



פרייווט קפיטל מנג'מנט (Private Capital Management), המשקיע המוסדי הגדול ביותר במו"ל האמריקאית נייט רידר (Knight Ridder), דחקה ביום שלישי בחברת המדיה להעמיד עצמה למכירה בטענה כי נכשלה ביצירת מספיק ערך עבור בעלי המניות.



פרייווט קפיטל, חברת השקעות מפלורידה בבעלות לג מייסון, מחזיקה ב-18.9% מנייט רידר, לפי מסמכים שהגישה לרשות לני"ע של ארה"ב (SEC). החברה אמרה כי הינה משקיעה במו"ל מסן חוזה, קליפורניה, מאז שנת 2000. פרייווט קפיטל אמרה במסמכים ל-SEC כי קיים פער משמעותי ומתמשך בין הערך ההוגן של נכסי החברה וטווח המסחר של מניותיה.



חברת ההשקעות האיצה בנייט רידר לבקש הצעות מרוכשים פיננסיים או חברות מדיה אשר יכולות להשיג חיסכון בעלויות ונוכחות שוק מוגברת באמצעות רכישת נכסי העיתונים המקומיים והפרסום המקוון של המו"ל.



פרייווט קפיטל היתה משקיע פעיל בעסקי העיתונות בארה"ב, אפילו כשהתעשייה נפגעה מעלייה בעלויות הנייר, הוצאות פרסום חלשות ובעיות הפצה. פריווט קפיטל השקיעה בעבר בחברות מדיה אחרות כמו גאנט וניו יורק טיימס.



נייט רידר ביצעה מספר צעדים לאחרונה להגדלת ערך בעלי המניות, כולל הגדלת הדיווידינד, רכישה חוזרת של מניות, קיצוץ משרות ומכירת נכסי עיתונים כמו ה-Detroit Free Press וה-Tallahassee Democrat. למרות זאת, פרייווט קפיטל אמרה, כי מאמצים אלו לא ענו במידה מספקת על בעיות אחרות של נייט רידר כולל שולי רווח תפעולי רגילים והעדר עיתון בתפוצה לאומית שניתן למנף בשוק המקוון.



במידה שנייט רידר לא תשקול מכירה, חברת ההשקעות אמרה כי תשקול לתמוך בניסיונות שעשויים ליזום צדדים אחרים לשינוי מועצת המנהלים או צוות הניהול של החברה, או רכישת נתח רוב ממניות ההצבעה של החברה. פרייווט קפיטל לא פירטה אילו חברות או בעלי מניות אחרים עשויים לבצע ניסיונות כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully