וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותפה החדשה של ישראמקו ושל נפטא - ענקית הנפט האמריקאית XTO

שרון שפורר

2.11.2005 / 14:31

החברה הבת של ישראמקו רכשה 15% מזכויות השתתפות בנכסי גז בטקסס ב-2.1 מ' ד'; מתכננות קידוח ב-80 אתרים ב-1.8 מ' ד'; מנכ"ל ישראמקו-ארה"ב: אנו מאמינים, כי "מדובר בפרויקט לא קטן בכלל"



.חברת נפטא הישראלית הודיעה הבוקר, כי החברה הבת (100%) של ישראמקו אינק בה היא מחזיקה בכ-49%, רכשה מחברת נס אנרג'י אינטרנשיונל - חברה הנסחרת בארה"ב במסגרת ה-OTC - את זכויות ההשתתפות בשיעור של 15% בנכסי גז בטקסס. השטח הכולל מגיע לכ-48 אלף דונם,והתמורה היא 2.1 מיליון דולר.



מהחברה נמסר כי בנכסי הגז בוצע לאחרונה סקר סייסמי תלת מימדי, שבעקבותיו מופו כ-80 אתרים לביצוע קידוחי פיתוח אופקיים למטרות גז, בעלות מתוכננת כוללת של כ-1.8 מיליון דולר לבאר



רכישת הזכויות מנס הופכת את ישראמקו אינק, הנסחרת בארה"ב ולמעשה גם את נפטא (שתיהן מנהלות את יחידות ההשתתפות ישראמקו יה"ש ונפטא יה"ש) לשותפות של ענקית נפט אמריקאית בשם XTO, המחזיקה ביתרת הזכויות (85%) בנכסים. מניותיה של XTO, המשמשת גם כמפעיל של נכסי הגז בטקסס, נסחרות בניו יורק ברשימת ה-S&P 500 - החברות הציבוריות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בארה"ב. שווי השוק של החברה הגיע בסיום המסחר אמש בוול סטריט ל-15.8 מיליארד דולר, כשמאז תום 2004 זינק שווייה של החברה ב-65% בעקבות הזינוק החד במחירי הזהב השחור, זינוק ממנו נהנה סקטור האנרגיה כולו.



את 2004 סיימה XTO עם הכנסות של 1.95 מיליארד דולר ורווח של כחצי מיליארד דולר. בסיום השנה החולפת עבדו בחברה 1,356 עובדים ונכון לסוף אותה השנה דיווחה XTO על רזרבות של 4.71 טריליון קו"ב של גז ניטראלי ועוד 3.85 מיליון חביות של גז ניטראלי נוזל. זאת, לצד 152.5 מיליון חביות נפט.



מנכ"ל נפטא ומנכ"ל ישראמקו-ארה"ב יוסי לוי, מציין כי "ישראמקו אינק. נסחרת בנאסד"ק ומפיקה נפט וגז בטקסס. לחברה יש כרגע כ-60 בארות והיא מבצעת קידוחים מפעם לפעם בכדי להגדיל את התפוקה".



עוד הוא אומר, "נקרתה בדרכנו הזדמנות לשיתוף פעולה עם חברת הקידוחים השנייה בגודלה בארה"ב אחרי דבון והחלטנו לנצל אותה. מדובר באזור בעל עתודות הנפט הגדולות בארה"ב, כאשר בצידו המזרחי נעשו כ-5,000 קידוחים. הבעיה היחידה באזור היא היעדר תשתית טובה של הולכה, אך חברות XTO ודבון פועלות בימים אלו להקמת קווים נוספים. אם לא די בכך, הרי שההזדמנות טמונה גם בביקוש הגובר לגז טבעי - במיוחד בתקופות החורף, ובעקבות סופות ההוריקן האחרונות שפגעו בחלק ממתקני הנפט באזור".



היצע הגז היורד, הקפיץ את מחיר הגז ל-13 דולר (מ-7 דולר בלבד בתחילת השנה) ובישראמקו מאמינים, כי במחיר שכזה אפשר להרוויח כסף רב. לוי מסייג ומסביר, כי הדבר תלוי במחירים, וכי מדובר בפרויקט לטווח ארוך, הכולל מספר רב יחסית של קידוחי פיתוח. "בקידוחי פיתוח", מסביר המנכ"ל, "השאלה אינה אם יימצא גז טבעי, אלא כמה גז יימצא, שכן הגז הטבעי מצוי באזורים אלו בוודאות".



בישראמקו ובנפטא מקווים כי יימצאו כמויות גז גדולות באזור ומעריכים כי יבצעו את כל הקידוחים בתקופה של שנתיים עד שלוש שנים. עם זאת, הם מדגישים - את לוח הזמנים תקבע XTO שלה היכולת להאיץ או להאט את המהלך. עוד מציינים, כי בשלב ראשון מתוכנן קידוח ב-12 בארות, כבר בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully