וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך ללב החברות הגדולות עוברת בשקיפות: סקיור הופכת לחברה ציבורית כדי לזרז מו"מ

טל לוי

2.11.2005 / 15:10

סקיור מפתחת תרופה חדשה לטיפול בהידלדלות העצם בגיל המעבר; החברה מנהלת מו"מ עם חברות גדולות בחו"ל אשר דורשות שקיפות ופיקוח שמספק המעמד הציבורי



השלד הבורסאי אונמי, שנשלט בידי גילאון השקעות ואבי בן דוד, קולט פעילות חדשה: חברת סקיור, המפתחת תרופה לטיפול בהידלדלות העצם בשל מחלת האוסטאופרוזיס, תרכוש 70% מאונמי במחיר שייקבע רק לאחר ביצוע בדיקת נאותות שתערוך סקיור.



משמעות העסקה היא, כי חברת סקיור תהפוך מחברה פרטית לציבורית. המנכ"ל והבעלים של סקיור, רון גוטרמן, הסביר את המהלך: "אנחנו חברה קטנה בעלת מוצר עם פוטנציאל גדול שניתן למימוש רק באמצעות הפיכת החברה לציבורית. בימים אלה אנו נמצאים במשא ומתן רציני מול חברות בינלאומיות גדולות, והגענו למסקנה כי הפיכת החברה לציבורית תזרז את התהליך".



גוטרמן מציין, כי חברות בחו"ל מעוניינות לעשות עסקים עם חברות שמפגינות שקיפות וכפופות לביקורת הרשות לניירות ערך - הפיכת החברה לציבורית תשרת תכלית זו. אי לכך, אין בכוונתה של סקיור לגייס הון בקרוב כשם שעושות חברות רבות כשהן שהופכות ציבוריות.



גוטרמן מדגיש כי המוצר של סקיור עבר בשנים האחרונות תשעה מחקרים קליניים, שחשיבותם היא גם בפרסום התוצאות בעיתונים הרפואיים המובילים בעולם. בין היתר, מדובר בניסויים בבית החולים איכילוב שבתל אביב ובמחקר שערך פרופ' ברי קפלן מהמרכז הרפואי רבין.



"עד כה, לוותה תופעת בריחת הסידן אצל נשים גם בתופעות גיל המעבר, והטיפול בכך נעשה באמצעות הורמונים מלאכותיים שגרמו לתופעות לוואי קשות", מסביר גוטרמן. "המוצר שלנו מוגדר כדור הבא של ההורמונים המלאכותיים כיוון שאינו גורר תופעות לוואי וגם בונה את העצם". לדבריו, התרופה כבר נמכרת בנורווגיה, שוודיה, סינגפור והונג קונג, והחברה במו"מ לשווקה גם בישראל.



בהודעת הבורסה שפרסמה אונמי היום, נמסר כי התרופה (Femarelle) מיוצרת ומשווקת על ידי סקיור ב-13 מדינות בעולם ומכירותיה הסתכמו ב-2004 ב-9.5 מיליון שקל - רובם המכריע לייצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully