וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מרקורי קורסת ב-35%

אסף רותם

2.11.2005 / 23:09

ממצאים חמורים של ועדת החקירה של מרקורי הביאו להתפטרות לנדן וסמנכ"ל הכספים סמית'. גידול של 35% בהכנסות פאנדטק

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים, כשמדד הנאסד"ק יורד 0.2% ומדד הדאו ג'ונס משיל 0.1%. מרקורי פתחה בצניחה של 35%, לאור התפטרות הנהלת החברה, על רקע ועדת החקירה הפנימית, ובמחזור של פי 4 מהממוצע בה - עוד טרם הפתיחה. פאנדטק עולה 3.3% על רקע דו"חות טובים.

סקירת טרום פתיחה

בוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על ירידה של עד 0.3% בפתיחת יום המסחר, לאחר ירידות של כ-0.3% שרשמו המדדים המובילים אתמול. בשוקי האנרגיה מאבד הנפט הגולמי עוד 22 סנט מערכו ל-59.63 דולר. המשך החולשה במחירי הזהב השחור עשויה להשפיע לחיוב על שוקי המניות היום. במהלך המסחר יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות תתפוס היום כנראה את מרכז הבמה, חברת התוכנה מרקורי. מרקורי חוותה רעידת אדמה. אי סדרים חמורים שגילתה ועדת החקירה הפנימית של החברה בנוגע למדיניות חלוקת האופציות, הביאה להתפטרותם של היו"ר והמנכ"ל אמנון לנדן, של סמנכ"ל הכספים דאגלס סמית' ושל היועץ הכללי סוסאן סקאר. במקביל, התגלה בחקירה כי לנדן קיבל מהחברה בשנת 1999 הלוואה בהיקף של מיליון דולר, ללא אישור מראש של הדירקטוריון, כמתחייב.

לתפקיד המנכ"ל החדש מונה הנשיא וסמנכ"ל התפעול של מרקורי, אנתוני זינגלה, אשר הצטרף לחברה בדצמבר אשתקד. את תפקיד יו"ר הדירקטוריון ימלא מעתה גיורא ירון, אשר מכהן כדירקטור בחברה מאז 1996. הוועדה מצאה כי במרבית המקרים בהם חילקה מרקורי אופציות לעובדים בשנים 2002-1996, נרשמו תאריכי חלוקה לא נכונים, אשר הקטינו את עלות האופציות לחברה. לנדן גם נמצא אשם בכך, שדיווח על תאריכים שגויים במימוש האופציות, אשר הגדילו את רווחיו.

במקביל, דחתה מרקורי למועד לא ידוע את פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, אולם העריכה כי הכנסותיה בתקופה זו יסתכמו בטווח של 210-205 מיליון דולר. בוול סטריט ציפו בממוצע להכנסות נמוכות יותר של 202.9 מיליון דולר. במסחר שלפני הפתיחה מאבדת מרקורי כ-30% מערכה, בהמשך לירידה של כמעט 25% שגררה פתיחת החקירה.

מספר חברות ישראליות קטנות, וביניהן קומפיוג'ן, קליקסופוור, ריט טכנולוגיות ואטיוניטי, ייסחרו על רקע פרסום התוצאות לרבעון השלישי. אמש, לאחר הסגירה דיווחה פאנדטק על גידול של 35% בהכנסות ל-19.1 מיליון דולר ועל רווח של 1.4 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully