וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר ושות' מעריכים: פריגו תחזור להיות פרת מזומנים; מעלים ההמלצה ל"תשואת יתר"

נתן שבע

2.11.2005 / 16:00

האנליסט אמיר הרשקוביץ העלה את מחיר היעד, למחיר הגבוה ב-25% ממחירה בשוק; "פריגו תתאושש ממכת המגבלות על מכירת מוצרי הפסאודופדרין"



פריגו איבדה 20% מאז עשתה עלייה לבורסה הישראלית במארס 2005, לאחר מיזוגה עם חברת התרופות, אגיס. פריגו היא היצרן הגדול בארה"ב של תרופות ללא מרשם, אך דווקא אגיס הקטנה היא זו שמצליחה בינתיים ל"הציל" את הדו"חות של פריגו. כך כותב האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות'.



"יש מקום להאמין כי אנו בתחתית, ומכאן הדרך תהיה כלפי מעלה. הניסיון מלמד כי מצבים אלו, למרות שהם מאופיינים במוטיב של סיכון, יוצרים לעיתים את מהלכי התשואות הגדולים ביותר", מציין הרשקוביץ.



ברבעון הנוכחי סבלה פריגו ממגבלות על מכירת מוצרי הפסאודופדרין. המגבלות נבעו מכך שחומר התרופה נאסר לשימוש בתרופות ללא מרשם משום שהוא עשוי לגרום להתמכרות, והדבר הביא לירידה חדה ברווחיות. "אנו מאמינים כי פריגו תדע להתאושש מהמכה של מוצרי הפסאודופדרין ותחזור להיות פרת מזומנים יציבה וצומחת", כותב הרשקוביץ. האנליסט ציין, כי בהיבט של השוק הגנרי, הדרך תמיד רצופה באי ודאות. עם זאת, הוא הביע ביטחון במורי ארקין, יו"ר אגיס לשעבר, "שהוכיח כי הוא יודע לייצר ערך בתחום".



הרשקוביץ מאמין, כי הרווח התפעולי במגזר מוצרי הבריאות יתאושש בצורה הדרגתית בשנים הקרוב. זאת, למרות החולשה ברבעונים האחרונים, שמאופיינים עונתית (קיץ) בחולשה לצד החזרת מוצרים פגומים וירידה במכירות. בנוסף, קיימת אפשרות שפריגו תשיק מוצרים חדשים המבוססים על חומרי גלם אחרים (מבוססי פנילפרין), שיחליפו את מוצרי הפסאודופדרין ושאינם תחת פיקוח.



אגיס עצמה מציגה ביצועים חזקים ואף מפתיעים בעוצמתם לאורך כל המגזרים, מציין הרשקוביץ. בתרופות המרשם ובמגזר חומרי הגלם לתרופות מציגה החברה שיעורי רווחיות תפעוליים של יותר מ-20%. במגזר מוצרי הצריכה בארץ הגיעה הרווחיות התפעולית ל-6%.



לצד השקות מפתח בשנים הקרובות בשוק הגנרי ובשוק חומרי הגלם, מעריך הרשקוביץ כי החברה תמשיך להתמקד בתחומי הנישה של אגיס ותנטוש את הכוונה המקורית של פריגו להפוך לשחקן של תרופות מרכזיות.



קיים סיכון לחברה מצדן של שתי חברות הודיות הפועלות בתחומי הפעילות הגנרית של פריגו, ושהודיעו על כניסה לשוק לארה"ב. לא ברור האם הן ינסו להיכנס לתחום הגנרי בשלב הראשון, אך יש מקום לדאגה בטווח הארוך יותר.



בלידר ושות' מעלים את מחיר היעד למניה בדולר - 24% - ל-17 דולר, ואת המלצתם ל"תשואת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully