וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר דיוויד בלנקט, שר העבודה והפנסיה של בריטניה

סוכנויות הידיעות

2.11.2005 / 16:30

בלנקט התפטר בעקבות לחץ ציבורי לאחר שהתברר כי החזיק במשרת ניהול ללא קבלת רשות, וזאת בתקופה בה לא שימש כשר



שר העבודה והפנסיה של בריטניה, דיוויד בלנקט, התפטר היום (רביעי) בתופ פגישתו עם ראש הממשלה, טוני בלייר. בלנקט התפטר בעקבות לחץ ציבורי לאחר שהתברר כי החזיק במשרת ניהול ללא קבלת רשות, וזאת בתקופה בה לא שימש כשר. לשכתו של בלייר תמכה בבלנקט ובאפשרות שימשיך בעבודתו למרות ש"עשה שגיאה".



הביקורת הציבורית נמתחה על בלנקט לאחר שהתברר כי ניהל חברה בשם "די-אן-אי ביוסיינס", וזאת במשך שבועיים בתקופה לפני הבחירות שנערכו במאי. בלנקט החל לעבוד בחברה מבלי שקיים הליך דרוש של התייעצות עם ועדה עצמאית שתפקידה הוא להדריך שרים לשעבר באשר למשרות שהם מעוניינים למלא לאחר כהונתם.



בלנקט אמור היה להופיע היום לשימוע בפני ועדת העבודה והפנסיה של בית הנבחרים, אולם הגיע למעונו של בלייר והשימוע בוטל.



זו הפעם השניה בה נאלץ בלנקט להתפטר מתפקידו, והוא עשה זאת גם בדצמבר 2004 בעת ששימש כשר הפנים. אז נטען כי המשרד בראשותו קיצר הליכים להשגת ויזה עבור מטפלת שנשכרה על ידי המאהבת שלו.



גרג מאלהולנד, חבר פרלמנט מטעם המפלגה הליברל-דמוקרטית, אמר כי הוא שמח על התפטרותו של בלנקט. "אני חושב שהוא עשה את המעשה הנכון, לאחר שביצע כמה טעויות קשות ביותר", אמר מאלהולנד, "זוהי עוד דוגמא לכך שברגע שאובד האמון בחבר ממשלה, אין לו ברירה אלא לפרוש מתפקידו. אני שמח שהוא החליט לבסוף לעשות זאת".



הלן ג'קסון, חברת פרלמנט לשעבר מטעם מפלגת הלייבור וידידה של בלנקט, הביעה צער על הפרישה. "הממשלה נחלשה כתוצאה מכך...הוא היה שר יעיל מאוד בתפקידים שמילא", אמרה ג'קסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully