וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות עלייה של 40% ב-4 החודשים האחרונים, באקסלנס מציבים לקבוצת דלק מחיר יעד הגבוה ב-36% מהמחיר הנוכחי

טל לוי

2.11.2005 / 16:42

"בעיתוי מתאים של זינוק במחיר הנפט תונפק דלק ארה"ב ב-2006 לפי שווי של מעל לחצי מיליארד דולר; מ-2007, תיהנה דלק רכב מהירידה במסי קנייה על רכבים ותגדיל רווחיותה מהשקת דגמים יקרים יותר"



"בהנחה של דילול מלא ולפי ערכים כלכליים של האחזקות ב ובדלק נדל"ן, מוערך שווי מניית בסך של כ-752 שקל", כך כותב האנליסט ירון זר מאקסלנס-נשואה. מניית דלק עלתה ב-4 החודשים האחרונים ב-40% או (61% מתחילת השנה) ומחירה עומד היום על 553 שקל.



קבוצת דלק אוחזת בדל"ק נדל"ן, דלק רכב (המייבאת לארץ את דגמי מאזדה ופורד), דלק ישראל ודלק ארה"ב והיא מחזיקה גם בחברות נוספות כמו מת"ב, גדות ביוכימיה ועוד.



זר מצפה להצפת ערך של דלק ארה"ב, המהווה כ-21% משווי החזקות הקבוצה, כתוצאה מהנפקתה במחצית שנת 2006. "בעיתוי מתאים של זינוק במחיר הנפט תונפק החברה לפי שווי של מעל לחצי מיליארד דולר", כותב זר.



בתחום הרכב, צופה זר כי משנת 2007 תיהנה דלק מהפחתה משמעותית של מסי הקנייה על רכבים בארץ, כאשר כבר מהרבעון השלישי ואילך תגדל רווחיותה מהשקת דגמי רכבים יקרים יותר.



דלק, האוחזת ב-10% מחברת הביטוח מנורה, צפויה לממש אופציה ובכך להגדיל את אחזקתה ב-5% נוספים תמורת 100 מיליון שקל. בנוסף, צפויה החברה להשלים עסקה לרכישת לפחות 25% ממניות חברת הביטוח הפניקס.



הסיכון שבקבוצת דלק מיוחס בעיקר לירידה חדה במרווחי הזיקוק, ומינוף פיננסי גבוה. "עם זאת", כותב זר, "צפויה יציבות במרווחי הזיקוק. וחלקו של המינוף הפיננסי נובע מהלוואות נון-ריקורס שנטלה דלק נדל"ן ובסך הכל, מציגה החברה מינוף סביר כשבכיסה הון עצמי של יותר מ-30% מהמאזן".



סיכונים נוספים להם חשופה הקבוצה הם תלות בבעל השליטה בחברה - יצחק תשובה, חשיפה לעלייה חדה בשער הין היפאני - שעשויה לפגוע ברווחיות דלק רכב, וסיכון של עליית ריביות לטווח ארוך במדינות בהן פועלת דלק נדל"ן.



"דלק צפויה להיכנס להשקעות נוספות", אומר זר. "הקבוצה תרחיב את פעילותה באמצעות השקעת חדשות שאינן בהכרח בעלות סינרגיה וסביר כי אילו יתרמו לעליית ערך הקבוצה, בין היתר, לאור הצלחת השקעות שביצעה לאחרונה, כמו רכישת מניות בחברת מנורה ורכישת בית הזיקוק בטקסס". זר אף מעריך כי תוך שנתיים תרחיב דלק ארה"ב את פעילותה בחו"ל באמצעות רכישת בית זיקוק קטן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully