וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יעקב סבו: "מרקורי צפויה לגל חדש של תביעות יצוגיות בגין הנזק הנוסף שנגרם למשקיעים"

עומרי כהן

2.11.2005 / 17:26

"תביעות כאלו עשויות להימשך שנים, אבל כשהן מסתיימות מתקבל פיצוי נאות למשקיעים. את הפיצוי מחשבים לפי הנזק שנגרם למשקיעים, מרגע פרסום ההודעה ועד לסיום הירידות בעקבותיה"



" צפויה לגל חדש של תביעות יצוגיות כנגדה בעקבות מסקנות ועדת הבדיקה של החברה, וזאת בנוסף לתביעות שכבר הוגשו כנגדה בתגובה להודעה על פתיחת החקירה בעניין רישום האופציות", כך העריך היום עו"ד יעקב סבו ממשרד עורכי הדין יעקב סבו.



סבו היה ועודנו מעורב במרבית התביעות היצוגיות שהוגשו בעבר כנגד חברות ישראליות, אשר מניותיהן רשומות למסחר בארה"ב. לדבריו, שערוריה בסדר גודל כזה בחברה ישראלית מקבילה בחומרתה לשערוריה החשבונאית שהתגלתה בדו"חותיה של ענקית התקשורת האמריקאית וורלדקום.



"בעבר כבר הוגשו תביעות ייצוגיות כנגד מרקורי בעניין רישום האופציות, אולם רק כעת נחשפים המשקיעים לדו"ח הפנימי של החברה והאפקט על המניה הוא דרמטי. אין ספק שבעקבות הגילויים החדשים והירידות החדות במניה, יוגשו תביעות נוספות בגין הנזק הנוסף שנגרם למשקיעים", ציין סבו.



לדברי סבו, מהדו"ח של ועדת הביקורת עולה, כי אופן רישום האופציות על ידי החברה לא היה תקין. "החברה פעלה בצורה לא תקינה, בכך שהקצתה באופן עקבי ושיטטתי אופציות במחירים נמוכים יותר וגרמה בכך נזק למשקיעים", הוסיף סבו. לדבריו, תביעות כאלו עשויות להימשך שנים, אבל כשהן מסתיימות מתקבל פיצוי נאות למשקיעים. "את הפיצוי מחשבים לפי הנזק שנגרם למשקיעים, מרגע פרסום ההודעה ועד לסיום הירידות בעקבותיה".



מרקורי, ציין עו"ד סבו, חשופה בעקבות הפרשה לתביעה נגזרת כנגד החברה בגין הנזקים שנגרמו לחברה, וזאת בשל חוסר הבקרה של הדירקטוריון על פעולות ההנהלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully