וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הדירוג העולמית מודיס מעניקה דירוג "יציב" ראשוני לטבע

נתן שבע

2.11.2005 / 18:17

מודיס תאשר סופית את הדירוג לאחר שתושלם רכישתה של אייווקס; על פי סוכנות הדירוג: רכישת אייווקס תגדיל את החוב של טבע, מאידך מצבה הפיננסי של טבע ישתפר ב-2006 עם תזרים חזק



סוכנות הדירוג העולמית מודיס נותנת היום דירוג יציב (Baa2) לראשונה לענקית התרופות הישראלית, . מודיס מציינת, כי להערכתה היא תאשר את הדירוג לאחר שתושלם רכישתה של אייווקס.



במודיס מציינים, כי רכישת אייוקס שתשולם חציה במזומן וחציה במניות יגדיל ככל הנראה (בתרחיש הקיצוני) את האשראי של טבע, שעמד על 2.7 מיליארד דולר בסוף השנה, ב-3.7 מיליארד דולר. יחד עם זאת, מצבה הפיננסי של החברה יוטב ב-2006 בשל תזרים המזומנים החזק שלה.



הדירוג של טבע על פי מודיס מייצג מספר חוזקות פיננסיות של החברה. הוא מייצג את תזרים המזומנים החזק של החברה, את נתח השוק הגנרי הגדול אותו תופסת טבע בארה"ב ושעשוי לצמוח ב-2007-2006. בנוסף, הדירוג לוקח בחשבון מגוון תחומים של החברה: השוק הגנרי אירופה, מוצרים חדשניים וחומרי הגלם לתרופות. בנוסף, נשענים שם על תרופת הדגל שלה הקופקסון ועל צבר התרופות שממתינות לאישור. למרות שעתיד הביו-גנריקה עדיין מעורפל, מצפים במודיס כי טבע תהיה בין המנהיגות בתחום בין הייתר בשל המו"פ הגבוה שלה.



בצד הסיכונים, מונים בסוכנות הדירוג - בשל התחרות הגבוהה בשוק ושחיקת המחירים, התחרות שניצבת לקופקסון - סיכון הקשור למיזוגים כחלק מהאסטרטגיה של החברה, הסיכון הגיאו פוליטי בישראל ותרחישים משפטיים שנגדם ניצבת החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully