וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם גיוס 140 מיליון שקל בהנפקת האג"ח של רמלה; התעלמות קרירה מצד לאומי והפועלים - לא הזרימו הזמנות כלל

אסף רותם

2.11.2005 / 18:24

את הגיוס הובילו תמיר פישמן חיתום וכלל פיננסיים חיתום; הריבית נסגרה על 5.9%, צמוד מדד - נמוך אך במעט מריבית המקסימום של 6%



הנפקת האג"ח המוניציפלי הראשונה בארץ הושלמה היום בהצלחה ובהתעלמות קרירה מצד מי שהיו המלווים העיקריים לרשויות המקומיות, לאומי והפועלים.



עסקה זו היא גם עסקת האיגוח הראשונה בארץ, אותה ביצעה עיריית רמלה. ההנפקה היתה למשקיעים מוסדיים ונרשם בה חיתום יתר קל, בהיקף פי 1.2, בהיקף של 30 מיליון שקל. עיריית רמלה הציעה למשקיעים אג"ח לתקופה של 15 שנה אשר דורגו על ידי מעלות בדירוג של +A, תוך שעבוד של כספי ארנונה מאזורי מסחר ומגורים. מכרז הריבית נסגר על 5.9%, צמוד מדד - נמוך במעט מריבית המקסימום של 6%.



ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, אמר בעקבות ההנפקה כי עיריית רמלה מסמלת את הסנונית הראשונה וכי רשויות נוספות ילכו בעקבותיה. זליכה, שדיבר השבוע כנגד היחס לו זכו העיריות מדואופול לאומי והפועלים, בוודאי לא יופתע שאלו לא הזרימו ולו הזמנה אחת מקרנותיהם או קופותיהם. לאומי והפועלים, יחד עם בנק אוצר השלטון המקומי, היו המלווה העיקרי לרשויות בשנים האחרונות. האשראי לרשויות עומד היום על כ-2% מהאשראי הבנקאי, ובהיקף של כ-11 מיליארד שקל. אשראי זה הועמד בתנאים שהיטיבו מאוד עם הבנקים ונתנו להם כוח רב מול הרשויות - מצב שלא עתיד להימשך כנראה לאור הצלחת גיוס האג"ח.



חתמי ההנפקה היו תמיר פישמן חיתום וכלל פיננסיים חיתום, ועזרו בפיתוח המודל שנהוג באיגוח העולמי - דרך חברה ייעודית ונפרדת מזו המנפיקה. תשלומי הארנונה החודשיים ישועבדו לחברה זו. משרד עורכי הדין "בכר פישר חן", באמצעות עו"ד אברהם וול ועו"ד מירי קמחי ליוו וייעצו משפטית.



שי יצחקי, מנכ"ל תמיר פישמן חיתום, אמר: "אנו שמחים על הצלחת האיגוח הראשון ומקווים כי מדובר בעסקה הראשונה שתפתח שוק שלם של איגוח מוניציפלי".



"זוהי בהחלט פריצת דרך, הן עבורנו והן עבור רשויות מקומיות רבות אחרות. אני שמח שהמשקיעים הבינו את מידת הביטחון הרבה שטמונה באג"ח שלנו, ומקווה שהיום למעשה נפתח פתח לגיוון מקורות האשראי המוניציפלי במדינת ישראל". אמר יואל לביא, ראש עיריית רמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully