וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חברי ועדת הפיצויים של מרקורי לא נוקו מאשמה על ידי ועדת הביקורת הפנימית

עומרי כהן

2.11.2005 / 21:22

ועדת הבדיקה קבעה כי רישום האופציות השגוי צריך היה לעורר שאלות אצל גיורא ירון, יגאל כוכבי ויאיר שמיר, אשר סמכו ידם על רישומי ההנהלה ולא ביקרו אותם



מאת עומרי כהן ועמי גינזבורג



ועדת הבדיקה הפנימית שמינתה מרקורי לא ניקתה מאשמה גם את ועדת הפיצויים של הדירקטוריון ואת החברים בה - גיורא ירון, יגאל כוכבי ויאיר שמיר - שלושה כוכבים זוהרים בשוק ההיי-טק הישראלי. לדעת ועדת הבדיקה, רישום האופציות השגוי צריך היה לעורר שאלות אצל שלושת הדירקטורים הבכירים, אשר סמכו ידם על רישומי ההנהלה ולא ביקרו אותם.



גיורא ירון נחשב לאחד מהיזמים והמנהלים הבכירים בהיי-טק הישראלי בשנים האחרונות. בסוף שנות ה-90 הוא מכר לענקית ציוד התקשורת האמריקאית סיסקו את חברת הסטארט אפ פנטקום שהקים תמורת 100 מיליון דולר. אשתקד הוא מכר לסיסקו חברת נוספת שייסד - פי קיוב, תמורת 200 מיליון דולר במזומן. עוד קודם לכן שימש ירון כמנכ"ל חברת הדפוס אינדיגו, שנמכרה ל-HP, וכן כמנכ"ל נשיונל סמיקונדקטורס.



יגאל כוכבי משמש כדירקטור במרקורי מאז שנת 1994. בשנים 1993 וב-93'-94' הוא כיהן כנשיא חברת כלל תעשיות אלקטרוניקה, אשר ריכזה את אחזקותיה של קבוצת כלל בתחום ההיי-טק והתקשורת. ב-1994 הוא פרש מהתפקיד והצטרף לקבוצת דוברת-שרם, בה כיהן בכמה תפקידים בכירים. ב-96'-97' כיהן כוכבי כיו"ר של קרן ההון סיכון פולריס, שהוקמה במסגרת כחלק מדוברת שרם.



במהלך שנות ה-90 שימש כוכבי בתפקידים בכירים בדירקטוריון של קבוצת DSPG שהקים דוידי גילה. הקשרים שרכש כוכבי במסגרת פעילותו בכלל ובקבוצת דוברת שרם סייעו לו לגייס הון רב עבור חברת קומפי - יצרנית המקלדות לילדים שהקים בנו, איתי כוכבי. קומפי הונפקה בבורסה של תל אביב וגייסה כ-100 מיליון שקל, אך מהר מאוד נקלעה להפסדים ומנייתה קרסה.



יאיר שמיר - בנו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, מכהן כדירקטור במרקורי מאז 1994. קורות החיים של שמיר משובצים בתפקידים רמי דרג. בין השאר הוא כיהן כמנהל הפעילות של סאיטקס בישראל וסגן נשיא בה (87'-94'), כמנכ"ל חברת עלית (94'-95') וכמנהל בקרן ההון סיכון אתגר (95'-97'). בשנים האחרונות מזוהה שמיר בעיקר עם תפקידו כמנכ"ל חברת ההיי-טק ויקון, שנסחרה בבורסה בלונדון. בתחילת 2005, אחרי שמונה שנים בתפקיד ואחרי שוויקון רשמה הפסדים מצטברים של כ-50 מיליון דולר, פרש שמיר מתפקידו כמנכ"ל החברה. פעילותה של ויקון נמכרה לפני כמה חודשים לחברת אמבלייז לפי שווי זעום.



מכל תפקידיו הרבים, נראה שאת עיקר הונו עשה שמיר מהאופציות שהוקצו לו בתפקידו כדירקטור במרקורי. על פי ההערכות, היקף ההון שצבר שמיר ממימוש מניותיו במרקורי לאורך השנים עומד על כ-20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully