וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

2.11.2005 / 23:27

מדד הנאסד"ק הוסיף 1.4% ל-2,144 נקודות ומדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.6% ל-10,472 נקודות

במחזור עצום, פי 8 מהממוצע במניה והחמישי בגודלו בוול סטריט, איבדה מרקורי כשליש משווייה, תוך שהיא מוחקת למשקיעיה ההמומים כמעט מיליארד דולר - והכל בשעת המסחר הראשונה. עד תום המסחר ריכזה המניה מחזור של כ-1.1 מיליארד דולר, התאוששה מעט וסיימה בנפילה של 26.7% למחיר של 25.7 דולר. בכך, השלימה מרקורי מחיקה של חצי משווייה מאז תחילת חקירת ה-SEC.

ומלבד מרקורי - היה גם שוק מניות פעיל, עם עליות נאות במדדים המובילים. בשוקי האנרגיה, עלייה שבועית רביעית ברציפות במלאי הנפט תרמה לירידה נוספת של כ-1% במחיר הנפט ועזרה לשווקים להתאושש מיום המסחר הקודם, בו הועלתה הריבית ל-4%. הנפט ביקר, לראשונה מאז יולי, מתחת לרף 59 הדולרים ולאחר פתיחה שלילית עברו המדדים לעליות, כשמדד הנאסד"ק מוסיף 1.4% ל-2,144 נקודות ומדד הדאו ג'ונס מטפס 0.6% ל-10,472 נקודות.

מרקורי חוותה הערב רעידת אדמה בעוצמה הרסנית - אי סדרים חמורים שגילתה ועדת החקירה הפנימית של חברת התוכנה בנוגע למדיניות חלוקת האופציות, הביאה להתפטרותם של היו"ר והמנכ"ל אמנון לנדן, של סמנכ"ל הכספים דאגלס סמית' ושל היועץ המשפטי סוסאן סקאר. במקביל, התגלה בחקירה כי לנדן קיבל מהחברה בשנת 1999 הלוואה בהיקף של מיליון דולר, ללא אישור מראש של הדירקטוריון, כמתחייב.

המנכ"ל החדש הוא הנשיא וסמנכ"ל התפעול של מרקורי, אנתוני זינגלה, שהצטרף לחברה בדצמבר. יו"ר הדירקטוריון יהיה מעתה גיורא ירון, אשר מכהן כדירקטור בחברה מאז 1996. הוועדה מצאה כי במרבית המקרים בהם חילקה מרקורי אופציות לעובדים בשנים 2002-1996, נרשמו תאריכי חלוקה לא נכונים, אשר הקטינו את עלות האופציות לחברה. לנדן גם נמצא אשם בכך שדיווח על תאריכים שגויים במימוש האופציות, אשר הגדילו את רווחיו. במקביל, דחתה מרקורי למועד לא ידוע את פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. 9 בתי השקעות עידכנו היום את המלצתם, כאשר ארבעה הורידו את המלצתם, ארבעה השאירו ובודד היה בית ההשקעות JMP, שהעלה את המלצתו מ"תשואת יתר" ל"קנייה חזקה" במחיר יעד של 35 דולר.

ביום בו כל השאר נראה מעט תפל, מספר חברות ישראליות, ביניהן פאנדטק, קומפיוג'ן וריט טכנולוגיות, נסחרו על רקע פרסום התוצאות לרבעון השלישי.

אמש לאחר הסגירה דיווחה פאנדטק על גידול של 35% בהכנסות ל-19.1 מיליון דולר ועל רווח של 1.4 מיליון דולר. פאנדטק טיפסה 1.1% לרמה של 10 דולרים. באוסקר גרוס חזרו לאחר הדו"חות על המלצת "קנייה" למניה, במחיר יעד של 13.5 דולר.

קומפיוג’ן דיווחה על המשך שרשרת ההפסדים, הפעם 3.6 מיליון דולר, תחת הכנסות של פחות מ-800 אלף דולר. ההפסד שחק את קופת המזומנים של החברה ל-38 מיליון דולר והמשקיעים מגיבים בצורה שלילית. המניה איבדה 7.3% למחיר 2.8 דולרים.

ריט צנחה 9.7% למחיר של 2.7 דולרים, למרות שדיווחה על תוצאות טובות ובהן זינוק של 65% בהכנסות לרמה של 7.1 מיליון דולר. החברה גם עברה לרווח נקי של 800 אלף דולר, לעומת הפסד ברבעון הקודם.

גיוון אימג’ינג זינקה 8.4% למחיר 24.1 דולר. זאת, לאחר שהודיעה היום, כי שלושה מחקרים בלתי תלויים שנעשו בקרב 670 מטופלים בגלולה האנדוסקופית של החברה חיזקו ממצאי מחקרים קודמים, לפיהם הגלולה היא אמצעי האבחון היעיל ביותר של גידולים במעי הגס ושל מחלת הקרוהן.

סוכנות הדירוג העולמית מודיס נותנת היום לראשונה דירוג יציב (Baa2) לענקית התרופות הישראלית, טבע. למרות זאת המניה איבדה 0.6% למחיר 38.4 דולר. מודיס מציינת כי להערכתה היא תאשר את הדירוג לאחר שתושלם רכישתה של אייווקס.

סינרון קפצה 5.8% למחיר 38.6 דולר, לאחר שזרוע ההשקעות של סיטיגרופ, סלומון סמית' ברני, העניקו לה המלצת "קנייה". בבית ההשקעות ציינו כי סינרון הודיעה כי איננה מודאגת שמתחרותיה מגדילות את נתחי השוק שלהן על חשבונה. אדרבא, בסינרון מאמינים כי תוצאותיהן הטובות של קנדלה וקיוטרה הן אינדיקציה לחוסנו המתפתח של שוק הלייזר האסתטי. בבית ההשקעות מצפים לתוצאות "מאוד מרשימות" מסינרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully