וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד ראש הממשלה: תחזית הצמיחה בתקציב 2006 שמרנית - היתה צריכה להיות 4.5%

מירב ארלוזורוב

3.11.2005 / 7:14

לדברי אילן כהן, תקציב 2006 הוא "תקציב מצוין הקובע סדרי עדיפות חשובים"; עם זאת מסרב כהן להתנבא אם הוא יזכה לאישור הכנסת; באוצר קבעו יעד צמיחה של 3.9% לשנה הבאה





מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן, אינו מתרגש מהאיום של המתמודדים על רכישת בנק לאומי לפרוש מהמכרז, אם לא תינתן להם הנחה נוספת במחיר האופציה לרכישת 10% נוספים מהבנק. להערכתו, מדובר בלחצים לשם שיפור תנאים בלבד, ולמרות האיומים, המשקיעים - קרן ההשקעות סרברוס-גבריאל קפיטל וקבוצת צוקרמן-ספרא - יתמודדו, בסופו של דבר, על רכישת הבנק.



מ"מ שר האוצר, אהוד אולמרט, ונגיד בנק ישאל, סטנלי פישר, בוחנים בימים אלה את דרישת המשקיעים להנחה בתנאי האופציה - אופציה לשנה ל-10% נוספים מהבנק (נוסף על 10% שיימכרו באופן מיידי), כאשר מחיר רכישת המניות דרך האופציה זהה למחיר השוק של מניות לאומי כיום.



לדברי כהן, ההחלטה צריכה לאזן בין הרצון לעודד את המשקיעים האסטרטגיים, המשקיעים בלאומי לטווח ארוך, לבין הזהירות שלא לתמרץ את המשקיעים האסטרטגיים יתר על המידה. ההתמודדות העיקרית במכרז על הפרטת לאומי צריכה להיות בין המשקיעים האסטרטגיים לבין המשקיעים במניות הבנק לטווח קצר (פיננסיים). מתן עדיפות מוגזמת למשקיעים האסטרטגיים עלול להרתיע את המשקיעים הפיננסיים.



לדברי כהן, באיזון בין שני האינטרסים, ולאחר שתנאי האופציה כבר שופרו פעם אחת, יש מקום לשקול עוד "תיקונים קלים בלבד" במחיר האופציה.



בניגוד לאופטימיות של כהן, אחרים המעורבים במכרז לאומי מעריכים כי מרבית הסיכויים שהמתמודדים האסטרטגיים יפרשו, בסופו של דבר, מהמכרז שיוכרע בידי משקיעים פיננסיים בלבד. כמה מהמעורבים מצביעים על ההשקעה הנמוכה עד כה של המתמודדים האסטרטגיים במכרז כמעידה על חוסר רצינות מצידם. כמו כן שוררת הערכה כי בעוד האסטרטגיים דורשים הנחה מוגבלת במחיר האופציה, הרי שהבעיה האמיתית שלהם היא זינוק של עשרות אחוזים במחיר מניית לאומי בבורסה המעמיד בספק את כדאיות ההשקעה בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully