וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יפרסם בקרוב שבעה דו"חות מיוחדים על מקרים של שחיתות ציבורית

צבי זרחיה

3.11.2005 / 7:18

בין השאר נערכת ביקורת על עסקות שביצע אליחי הניג, הנשוי לשרת החינוך לימור ליבנת, עם רשויות מקומיות; לינדנשטראוס: "המאבק נגד השחיתות מחייב פעילות ביד קשה"



מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, יפרסם בקרוב שבעה דו"חות על מקרי שחיתות ציבורית. כך אמר אתמול המבקר בוועדת הכספים. בין הנושאים המיוחדים הנחקרים: תלונות נגד יו"ר חברת החשמל לשעבר אלי לנדאו, שהוא מועמדו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לתפקיד יו"ר רשות השידור; ומכירת עשו"ת אשקלון שהוקפאה על ידי המבקר.



נודע כי כחלק משבע הבדיקות שעורך משרד המבקר, מבצע לינדנשטראוס בימים אלה ביקורת על עסקות שערך אליחי הניג, הנשוי לשרת החינוך והתרבות לימור לבנת, עם רשויות מקומיות. במשרד מבקר המדינה אישרו את הדברים והוסיפו שלפי ממצאי הבדיקה יוחלט אם יוגש דו"ח ביקורת בעניין. במשרד נבדקת גם פרשת ההלוואות לעובדי בנק ישראל ועניינים נוספים הקשורים לבנק, ולפי ידיעות בכנסת גם אחת המפלגות. במשרד המבקר סירבו להגיב על כך.



לינדנשטראוס אמר בוועדה: "אין דבר יותר חשוב מאשר המאבק בשחיתות הציבורית. השחיתות הציבורית מסוכנת ביותר כי הציבור מאבד כתוצאה ממנה את אמונו בממשל המרכזי ובנציגיו. התוצאה היא הרת אסון לחברה הדמוקרטית. המאבק נגד השחיתות מחייב פעילות ביד קשה. רק יד קשה יכולה לעקור את התופעה העצובה הזו מהשורש.



"חייבים לטפל בשחיתות הציבורית כמשימה ראשונה במעלה, ולצורך כך הקמנו במשרד אגף מיוחד שכל עיקרו מלחמה בשחיתות הציבורית. באגף מועסקים יותר מ-10 עורכי דין, כלכלנים, אנשי מקצוע ורואי חשבון. האגף עוסק כיום בשבע חקירות של פרשות שחיתות מרכזיות בעקבות תלונות משמעותיות שנבדקו בדיקה ראשונית והעלו את הצורך בהעמקתה".



לינדנשטראוס אמר כי הצוותים הבוחנים את פרשיות השחיתות בראשותו של ניצב בדימוס יעקב בורובסקי (העומד בראש היחידה למאבק בשחיתויות במשרד מבקר המדינה, צ"ז) עוסקים בכך במלוא הקיטור, וכי הדברים יגיעו לסיכום בשבועות הקרובים. המבקר הוסיף כי הוא מתכוון לפרסם שמות של מבוקרים.



בהתייחסו לפרשת נסיעתם של הח"כים אלי אפללו ורוחמה אברהם (ליכוד) לבלגיה ולארה"ב במימון חברת אגרקסקו, שנחשפה שלשום ב-TheMarker, אמר המבקר: "בדקנו את אגרקסקו, ותוך כדי בדיקה ראינו שיש שם נסיעה של חברי כנסת מסוימים לחו"ל (אפללו ואברהם, צ"ז) ב-2003. הדבר חייב תגובה של אותם חברי כנסת. כשראיתי את הדברים פניתי ליו"ר הכנסת ודיווחתי לו, ואז נאמר לי ע"י הכנסת כי הנסיעה הזו הגיעה לוועדת האתיקה ולא אושרה, ומי שכיסתה את ההוצאות בפועל היתה כנסת ישראל. העניין מבחינתי הסתיים.



"זמן קצר לאחר מכן נאמר לי שהיתה נסיעה נוספת של אותם חברי כנסת ב-2004, במימון אגרקסקו. ביקשתי לברר את הדברים בצורה יסודית ואז התברר שהפעם כיסוי ההוצאות היה על ידי אגרקסקו. פניתי ליו"ר הכנסת, הודעתי לו על הנסיעה השנייה, וביקשתי את תגובתו. אני ממתין לתשובת הכנסת לגבי תוצאות הבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully