וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות בעיריית ת"א לתוכנית סלקום להקמת תשתית כבלים תת-קרקעית

יובל אזולאי

3.11.2005 / 8:48

על פי התוכנית שהגישה סלקום לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב, בכוונתה להקים את תשתית התקשורת בקטע הרחובות נח מוזס-יגאל אלון-דרך מנחם בגין



הרשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל אביב מתנגדת לתוכנית של חברת סלקום להקים תשתית כבלים תת-קרקעית בכמה רחובות בתל אביב. על פי התוכנית שהגישה סלקום לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב, בכוונתה להקים את תשתית התקשורת בקטע הרחובות נח מוזס-יגאל אלון-דרך מנחם בגין, ובקטע הרחובות השלושה-יגאל אלון-משה דיין. הוועדה המקומית אישרה חלקית את התוכנית אך התנתה את אישורה הסופי בהסכמת הרשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל אביב. הרשות מתנגדת לתוכנית נחרצות בנימוק כי לעירייה יש תשתית קיימת וכי סלקום יכולה לעשות בה שימוש.



בערר שהגישה סלקום באמצע יוני השנה לוועדת הערר לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב על החלטת הוועדה המקומית, נכתב כי זו "חטאה בניסיון לכפות עליה להשתתף, בניגוד לרצונה, במיזם עירוני של עיריית תל אביב".



בכתב הערר טוענת סלקום כי עיריית תל אביב מנסה לשלול ממנה את עצמאותה וזכויות המוקנות לה על פי דין. החלטת הוועדה המקומית, חוששים בסלקום, תהפוך את החברה ל"דייר זמני" בתשתיות של עיריית תל אביב תמורת תשלום דמי שימוש לעירייה.



עוד טוענת סלקום בערר כי כמה מחברי הוועדה המקומית מכהנים בתפקידים שונים בעיריית תל אביב, וכי "ריח חריף של ניגוד עניינים נודף מההחלטות בנושא".



בתשובה שהגישה בימים האחרונים הוועדה המקומית לוועדת הערר, היא גילתה הסכמה להנחת הסיבים האופטיים של סלקום בקנים שיונחו בתשתיות העירוניות הקיימות, כלומר בתעלות ניקוז. זאת, כדי למנוע פגיעה באיכות חייהם של תושבי העיר - שתיגרם במקרה של הפיכת מדרכות וכבישים לשם הנחת כבלי התקשורת.



עוד נכתב בתשובת הוועדה המקומית כי "ההחלטה מאזנת בין צורך תשתיתי, בין הוראות חוק התקשורת ובין הצורך להגן על ציבור ההולכים והנוסעים, להקטין מטרדים, מפגעים והפרעות חוזרות ונשנות של חברות התקשורת".



ברשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל אביב ובוועדה המקומית חוששים כי אם ועדת הערר תקבל את טענות סלקום, מדרכות וכבישים בתל אביב ייחפרו וייפתחו לעתים תכופות לשם הנחת תשתיות על ידי חברות תקשורת כאלה ואחרות. "במצב כזה, אם העירייה תבקש לעשות עבודות תשתית היא תצטרך לקבל את אישורה של סלקום או של כל חברת תקשורת אחרת, וגם לשלם לה על כך. זה יפגע לנו בעצמאות ובכיס", אומר מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי, שרון קרן.



מנגד, מקור בתחום התקשורת המקורב לנושא האשים אתמול את עיריית תל אביב כי היא מבקשת ליהפך ל"מונופול" בתחום תשתיות התקשורת. המקור ביקר את איכות התשתית המוצעת על ידי העירייה ואמר כי "מצבה ירוד". לדעתו, הדבר ישליך במישרין על איכות השירות שיספקו חברות התקשורת ללקוחותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully